تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸

مدیرکل منابع طبیعی ایلام: خسارت های طرح اکتشاف گاز در منطقه جنگلی بانکول ایوان برآورد شده است

مدیرکل منابع طبیعی ایلام: خسارت های طرح اکتشاف گاز در منطقه جنگلی بانکول ایوان برآورد شده است
ایلام -  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ضمن تشریح آخرین وضعیت خسارت طرح اکتشاف گاز به منطقه جنگلی بانکول ایوان، گفت: تمامی خسارت ها برآورد و به شرکت گاز اعلام شده است.

ابراهیم پیرزادیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: منابع طبیعی استان ایلام از هر انتقاد سازنده‌ای استقبال و آن را عامل رفع نقطه ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت سازمان تلقی می‌کند.

وی افزود: بدون شک رشد و توسعه همه جانبه مناطق مختلف در حوزه های صنعت، احداث جاده‌، بهره‌برداری از معادن و مسائلی از این قبیل، بر روی بهبود مدیریت جنگل‌ها تأثیر گذاشته است که استان ایلام هم خارج از این قاعده نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام یادآور شد: بدون شک در سالهای اخیر تلاش هایی برای حفاظت و احیای جنگل های استان صورت گرفته و سطح جنگل‌کاری در مناطق بیابانی استان افزایش یافته است که بیانگر توجه این اداره کل در راستای توسعه جنگل های استان است.

وی گفت: در راستای اجرای طرح اکتشافی گاز در منطقه بانکول شهرستان ایوان درچارچوب بند ب ماده ۱۲ قانون بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی با هدف حفاظت از منابع طبیعی، صرفا از جاده های بین مزارع سنوات قبل استفاده شده که ۱۰ کیلومتر جاده از اراضی کشاورزی عبور و مابقی نیز از اراضی ملی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام افزود:در این مسیر حدود ۲۳۰ پایه شاخه زاد قطع شده و بر اساس ضوابط سازمانی و قانونی علاوه بر تعیین و برآورد خسارت، موضوع به شرکت گاز اعلام شده است.

وی یادآور شد: بر اساس تفاهمنامه ای که بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شرکت گاز منعقد شده، احیا و بازسازی مناطق مخروبه از طریق جنگل کاری و توسعه فضای سبز به خصوص در حاشیه جاده همان منطقه نیز در دستور کار شرکت گاز قرار گرفته است.

پیرزادیان ادامه داد: با توجه به دغدغه شهروندان و فعالان محیط زیست و سازمان های مردم نهاد مسئولانی استانی نیز از پروژه بازدید و با حساسیت دستورات لازم برای حفط و حراست از بانکول به مجریان طرح داده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ضمن تقدیر از حساسیت فعالان محیط زیست در بحث بانکول، گفت: تمام تلاش مجموعه همکاران ما در منابع طبیعی این است که منابع طبیعی با اقتدار وظایف خود را در بخش حفاظت، احیا، توسعه و بهره برداری اصولی از جنگل‌ها و مراتع را بیش از پیش و با جدیت دنبال کند و با احیای آبخیزها، مانع هدر رفت آب و خاک شود.

پیرزادیان تصریح کرد: حفظ و حراست همه جانبه از عرصه های منابع طبیعی مانند جنگل ها و مراتع امری ضروری بوده و این امر، بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

وی گفت: انتظار می رود که همه دلسوزان، کارشناسان و فعالان محیط زیست همچون گذشته یاریگر منابع طبیعی استان باشند چرا که منابع طبیعی متعلق به همه نسل ها است و ما از هر انتقاد سازنده‌ای استقبال می‌کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تخریب عرصه‌ های ملی و نیز عدم سوء استفاده از این عرصه‌ ها، مردم استان در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، قطع درخت، زغال گیری در عرصه ‌های جنگلی و مرتعی، مراتب را می توانند از طریق شماره رایگان ١۵٠۴و۱۳۹ گزارش دهند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.