تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

گردهمایی شیرخوارگان حسینی همزمان در سراسر کشور و ۴۵ کشور جهان برگزار شد؛

طفل شیرخوار کربلا

طفل شیرخوار کربلا
تهران- گردهمایی شیرخوارگان حسینی به صورت همزمان در ۸ هزار مکان در سراسر کشور و همزمان در ۴۵ کشور جهان با حضور مادران و نوزادان برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، صبح روز جمعه -۳۰ تیرماه- مصادف با روز سوم محرم، به رسم دو دهه گذشته در اولین جمعه ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در مصلای امام خمینی (ره) تهران و ۸ هزار مکان در سراسر کشور و ۴۵ کشور جهان با حضور مادران، نوزادان و کودکان به صورت همزمان برگزار شد.

در همه این سال‌ها این گردهمایی آیین گرامیداشت مظلومیت امام حسین (ع) و فرزند نوزادشان علی اصغر (ع) است که با حضور مادران و روی دست‌داشتن فرزندان شیرخوار و کودکان خود، فریادی است بر غم‌بارترین واقعه تاریخ، مادرانی که در تمام این ۱۴ قرن بر مظلومیت فرزندان حسین (ع) اگر چه خون گریه می‌کنند، اما تا ظهور مهدی (عج) فرزندان خود را نذر قیام منجی بشریت قائم آل محمد(ص) می‌کنند.

در آیین نوزادان به نشان ارادت به خاندان علی (ع) لباس سبز و سفید بر تن دارند و با سربندهای «یا علی‌اصغر (ع)»، «یا حسین (ع)»، «یا فاطمه الزهرا(س)» یا «حضرت رقیه(س)» جفایی را که ظالم‌ترین مردمان روزگار بر آل‌الله و طفل شیرخواره مظلوم کربلا، سیدالشهدا حسین (ع) روا داشتند را برای جهانیان روایت می‌کند.

 

۳ تجمع بزرگ شیرخوارگان در تهران

این آیین امسال در شهر تهران علاوه بر مجالس کوچک‌تر، تکایا و هیأت‌ها و حسینیه‌ها، ۳ تجمع بزرگ در مصلا امام خمینی(ره)، مهدیه تهران و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ری برگزار شد.

در مصلا امام خمینی(ره) این مراسم از ساعت ۸ صبح با قرائت قرآن و اجرای گروه سرود «نینوا»؛ سپس با مرثیه‌خوانی روضه حضرت علی اصغر(ع) سیدمحمود علوی مداح اهل بیت و طنین نجوای مادران با مصرع هایی مانند «اصغر من کی به زبان آمده / حرمله با تیر و کمان آمده» همراهی شد.

مراسم با شعرخوانی احمد بابایی شاعر اهل بیت (ع) در وصف مقام حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران ایشان ادامه یافت، که با چشمان گریان و ندای «لبیک یا مهدی(عج)» مادران در فضای مصلا طنین انداز شد. در بخش دیگری از این مراسم گروه سرودی متشکل از دختران خردسال به اجرای سرودی از زبان حضرت رقیه(س) در گفتگو با برادر خود پرداختند.

در مهدیه تهران هم همایش شیرخوارگان حسینی با سخنرانی آیت‌الله سید مجید بنی‌هاشمی و مداحی رضا طاهری و محمدرضا غلامرضازاده از ساعت ۶ صبح برگزار شد.

در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) همایش شیرخوارگان حسینی با سخنرانی حجت‌الاسلام حائری‌زاده، مداحی علی مهدوی‌نژاد و شعرخوانی امیر رضا رشیدی از ۹:۳۰ صبح در مصلای امام علی(ع) حرم مطهر حضرت سیدالکریم(ع) در شهرری برگزار شد.

همچنین این مراسم در مصلا بزرگ امام خمینی(ره) شهر رباط‌کریم با حضور پرشور مادران به همراه فرزندان از ساعت ۸ صبح امروز جمعه مصادف با روز سوم ماه محرم برگزار شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.