تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

عهد و پیمان خردسالان ایلامی با شهید نوباوه رباب (س)

عهد و پیمان خردسالان ایلامی با شهید نوباوه رباب (س)
ایلام - اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور به مانند همه سال های پیشین، اولین جمعه ماه محرم در مصلی شهر ایلام برگزار شد.

به گزارش ایرنا، امروز نیز همایش شیرخوارگان حسینی با حضور پرشور و خودجوش مادران و فرزندان خردسال برگزار و مصلی شهر ایلام غوغایی از مادران و فرزندان بود.

مادران بر تن نحیف و کوچک نوزادان و کودکان خردسال خود رخت عزای حسینی پوشانده بودند و با حضور در اجتماع بزرگ شیرخوارگان، پاره های جگرشان را عارفانه و عاشقانه فدایی شهید کوچک دشت کربلا کردند.

مادران جوان به همایشی آمده اند که متعلق به شهید نوباوه و خردسال کربلا بود، آمده بودند تا خطاب به سالار شهیدان بگویند آقای من، اگر کربلا نبودیم یاریت کنیم، اما اکنون فرزندان خردسال خویش را اسماعیل‌ وار قربانی نهضت خونین کربلا و شهید عاشورایت کرده ایم.

امروز در محفل مادران و کودکان، مادران دیگری هم آمده بودند که سالیان پیش و در جنگ خصمانه صدامیان، جوانان رعنایشان را فدایی امام حسین (ع) کرده بودند و اکنون با قاب عکسی ساکت و آرام از جوانشان، با دلی شکسته و چشمانی گریان پای در مجلس عزای سالار شهیدان و شهید کوچک عاشورا گذاشته بودند.

همایش شیرخوارگان حسینی مهمانان نیازمند دیگری هم داشت، زنانی که بعد از گذشت چندین سال از ازدواجشان در حسرت داشتن فرزند و اولادی مانده اند، امروز با دلی پرامید و باوری قوی اما دلی شکسته دست نیاز به سمت بارگاه آقا اباعبدالله (ع) آوردند تا شاید سال دیگر فرزند در آغوش به اجتماع بزرگ شیرخوارگان بیایند و از گهواره نمادین حضرت علی اصغر (ع) طلب حاجت کردند.

در این همایش کودکان از هر سنی حضور داشتند، از نوزاد چند روزه تا نونهالان، نوزدانی که با لالایی مداحان برای حضرت علی اصغر (ع) به خواب ناز رفته بودند و در خواب گوش جانشان با اشعار مداحان عجین شده بود.

یکی از کارشناسان مذهبی در این برنامه سرشار از معنویت گفت: حضور مادران در محافل سوگواری اهل بیت (ع) باعث سلامت خانواده و حرکت آنها در مسیر حق می شود.

حجت السلام والمسلمین عبدالله ساجدی افزود: شیطان در قالب هجمه های فرهنگی و تبلیغاتی، جایگاه زن را نشانه گرفته است، در حالیکه زن در دین مبین اسلام ارزش ولایی دارد.

وی افزود: زن و مرد در آیات قرآن کریم یکسان مورد خطاب قرار گرفته اند و جایگاه انسانی آنان نزد قرآن یکسان و حتی در روایات اهل بیت (ع) مقام زن بالاتر از مرد معرفی شده است.

به گزارش ایرنا، حرکت کاروان سنج و طبل و دمام نوجوانان و جوانان، سرود سلام فرمانده، قراعت قسم نامه نذر فرزند، مداحی و روضه، پخش نذری از دیگر بخش های این برنامه‌ معنوی بود.

در محوطه مصلی نیز نهادهای حمایتی کارت های ایتام خردسال را برای تقبل حمایت مالی در معرض دید مردم عزادار قرار داده بودند.

همه ساله اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی اولین جمعه ماه محرم برگزار می شود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.