تاریخ انتشار : جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷

خادمان بارگاه رضوی در شام غریبان اباعبدالله الحسین (ع) به سوگ نشستند

خادمان بارگاه رضوی در شام غریبان اباعبدالله الحسین (ع) به سوگ نشستند
مشهد- آیین سنتی شام غریبان اباعبدالله الحسین (ع) جمعه شب با حضور صدها خادم بارگاه منور رضوی و زائران و مجاوران در مشهد مقدس برگزار شد و این جمعیت به سوگ غریبان امام حسین(ع) نشستند.

در این مراسم، جمعیت چند صد نفری خادمان آستان ملائک پاسبان رضوی بعد از اقامه نماز مغرب و عشار در صفوف منظم در حالی که مسئولان عالی رتبه استان پیشاپیش آنان قرار داشتند از مقابل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی در چهارراه شهدای مشهد حرکت خود را به سوی حرم مطهر رضوی آغاز کردند.

هر یک از خادمان یک لاله شمع در دست داشته و لباس خدمت بر تن کرده بودند و همنوا با مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حالی که “لبیک یا حسین” و “مظلوم حسین جان” می گفتند خود را به صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی رساندند.

خادمان بارگاه منور رضوی و در راس آنان، حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در صحن انقلاب اسلامی قرار گرفتند و آیین سنتی شام غریبان پس از گرد هم آن جمعیت چندصد نفری خادمان با مداحی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و سوگواری برای شام غریبان امام حسین (ع) پایان یافت.

خیل عظیمی از زائران و مجاوران عزادار در صحن و سرای حرم مطهر رضوی خادمان را در آیین سنتی شام غریبان مشایعت کردند و سوگوار غریبان امام حسین (ع) شدند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.