تاریخ انتشار : جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

اقامه پرشور نماز جمعه عاشورایی در ایلام

اقامه پرشور نماز جمعه عاشورایی در ایلام
ایلام - نماز جمعه ظهر عاشورا همزمان با سراسر کشور به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در مصلی شهر ایلام برگزار شد.

عزاداران حسینی امروز جمعه بعد از برپایی دستههای عزاداری و گردهمایی عاشورایی در میدان ۲۲ بهمن شهر ،ایلام برای برپایی اقامه نماز جمعه همزمان با ظهر عاشورای حسینی به مصلی امام خمینی (ره) این شهر شتافتند و بار دیگر در صفوف به هم پیوسته و گسترده به یاد نماز ظهر عاشورا اقامه نماز کردند.

همزمانی نماز جمعه با نماز ظهر عاشورا شکوهی خاص و فضایی سراسر لبریز از معنویت و شور حسینی به مصلی شهر ایلام بخشیده ،بود امروز همه در زیر بیرق حسینی، نماز عاشورایی جمعه را اقامه ،کردند نمازی به یاد آخرین نماز حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در دشت کربلا و چه شوری و چه نوایی.

مردم عزادار ایلام که از صبح تا ظهر در میدان ۲۲ بهمن و در زیر آفتاب سوزان مردادماه مشغول عزاداری بودند با پایان یافتن ،عزاداری رهسپار مصلی امام خمینی(ره) این شهر شدند و به یاد آخرین نماز حضرت اباعبدالله (ع) و یاران دلاورش به اقامه نماز پرداختند.

این نماز با حضور پرشور جمعیت نمازگذاران عزادار برگزار و مداحی و روضه خوانی از دیگه برنامه های نماز جمعه و نماز ظهر عاشورا در مصلی شهر ایلام بود.

امشب نیز مراسم شام غریبان در میدان ۲۲ بهمن با حضور اقشار مختلف مردم ایلام برگزار می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.