تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

تحقق وعده دولت سیزدهم برای توسعه فضاهای آموزشی ایلام

تحقق وعده دولت سیزدهم برای توسعه فضاهای آموزشی ایلام
ایلام – نخستین روز مهرماه سال ۱۴۰۰ بود که عروس زاگرس برای اولین بار میزبان کاروان هیات دولت به ریاست دکتر رئیسی بود، سفری که با هدف بررسی مشکلات و دستور برای رفع آنها انجام و با دستاوردهای زیادی همراه بود.

 

 سفر رئیس جمهور و اعضا هیات دولت به ایلام در حالی انجام گرفت که دانش آموزان خود را برای حضور در مدرسه و آغاز سال تحصیلی جدید آماده می کردند.

رئیس جمهور در پایان سفر یک روزه اش به ایلام در نشست شورای اداری مصوباتی را برای توسعه استان اعلام کرد که از مجموع آنها چهار مصوبه به توسعه فضاهای آموزشی استان اختصاص داشت.

مصوباتی که مخاطب آن حدود ۱۰۰ هزار دانش آموز و بیش از ۱۲ هزار فرهنگی بود و موجی از نشاط و امیدواری را برای بهره مندی هرچه بیشتر از خدمات بین آنها ایجاد کرد.

کمبود فضاهای ورزشی دانش آموزی، بالا بودن تراکم جمعیت دانش آموزی در مدارس به علت کمبود فضا، فعالیت برخی مدارس در کانکس و مشکلات تحصیل در این فضاها و … از جمله مهمترین مشکلات آموزشی ایلام بود که از دیدگاه تیزبین رئیس جمهور و هیات دولت دور نماند و موجب تصویب مصوباتی پیرامون آنها برای استان ایلام شد.

تکمیل سالن ورزشی آموزش و پرورش دهلران از محل اعتبارات نفت، اختصاص مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل ۲ استخر نیمه تمام دانش آموزشی در شهرستان های ایلام و مهران، اختصاص مبلغ ۴۹۰ میلیارد ریال برای تکمیل ۳۷ مدرسه در دست احداث و تبدیل کلیه مدارس کانکسی استان به ساختمان آموزشی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مصوبات سفر نخست جمهور به ایلام در حوزه توسعه فضاهای آموزشی این استان بود.

اما با گذشت ۱۵ ماه از سفر هیات دولت به ایلام این مصوبات تا کجا اجرایی شده و روند پیشرفت آنها در چه مرحله قرار دارد؟

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام در گفتگویی این مصوبات را تشریح می کند.

جلال حمره در خصوص نخستین مصوبه گفت: تکمیل سالن چند منظوره دانش آموزی در بخش موسیان از توابع شهرستان دهلران با هزینه ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای وزارت نفت آغاز و عملیات اجرایی آن با پیشرفت ۷۰ درصد در حال انجام است.

وی از اختصاص مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل ۲ استخر دانش آموزی در شهرستان های ایلام و مهران به عنوان مصوبه دوم این سفر خبر داد و افزود: استخر ایلام با ۶۷ درصد و مجموعه استخر مهران با ۵۷ درصد در حال اجرا بوده و پیش بینی می شود مهرماه سال آینده مورد بهره برداری قرار بگیرند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام همچنین با اشاره به اختصاص ۴۹۰ میلیارد ریال برای تکمیل ۳۷ مدرسه نیمه تمام استان گفت: این مصوبه نیز پیشرفت متوسط ۹۲ درصد داشته و عمده آنها مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

حمره در خصوص تبدیل کلیه مدارس کانکسی استان به ساختمان آموزشی با مشارکت بنیاد برکت یادور: این مدارس به تعداد ۱۵ فضای آموزشی کانکسی در مناطق عشایری استان بوده که جمعیت دانش آموزی بالای ۱۰ نفر داشتند.

وی اضافه کرد: عملیات احداث این مدارس با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در حال انجام بوده و برای سال تحصیلی آینده مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

حمره یادآور شد: ۴۰ درصد اعتبار این طرح توسط بنیاد برکت تقبل شده است.

به گزارش ایرنا، بدون شک اجرای کامل این مصوبات علاوه بر اینکه بیانگر توجه مجموعه دولت سیزدهم و در راس آن رئیس جمهور به این استان است، از طرفی نیز نمادی از تحقق برقراری عدالت به عنوان شعار و نگاه دولت سیزدهم به استان ها خواهد بود.

۱۰۰ هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.