تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴

رئیس سازمان نقشه‌برداری با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد

رئیس سازمان نقشه‌برداری با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد
تهران- رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور که به‌عنوان نماینده رسمی جمهوری اسلامی ایران در هشتمین نشست کمیته کاهش خطر بلایای کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در بانکوک شرکت کرده بود، با تعدادی از مقام‌های عالی‌رتبه سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان نقشه‌برداری کشور، هشتمین نشست کمیته کاهش خطر بلایای کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ)، طی روزهای دوم تا پنجم مردادماه امسال در شهر بانکوک در کشور تایلند برگزار ‌شد.
«علی جاویدانه»، رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور، پس از سخنرانی‌ در دو نشست تخصصی این اجلاس، با تعدادی از مقام‌های عالی‌رتبه سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور در اولین نشست، با خانم «آرمیدا آلیس جابانا»، دبیرکل کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) و در نشستی دیگر، با آقای «مارکو توسکانو»، رئیس دفتر منطقه‌ای کاهش خطر بلایای سازمان ملل متحد در آسیا (DRR) دیدار و گفتگو کرد. در این نشست، مدیر برنامه‌ریزی، راهبردی و سیاست‌گذاری اسکاپ نیز حضور داشت.
جاویدانه در این نشست که بیش از یک ساعت به طول انجامید، جاویدانه در محورهای اجلاس مقابله با گرد و غبار در شهریورماه در تهران، سفر پیشین معاون اسکاپ به ایران، فرونشست و ظرفیت‌سازی منطقه‌ای سازمان نقشه‌برداری کشور از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی بین‌المللی برای اعضای کشورهای سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، به گفت‌وگو پرداخت.
وی سپس با اشاره به ظرفیت‌های اطلاعات مکانی در موضوع مدیریت بحران و اقدامات ارزشمند سازمان نقشه‌برداری کشور ایران در این خصوص، بر حمایت ایران از مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا (اپدیم) تأکید کرد.
دبیرکل اسکاپ و معاون دبیرکل سازمان ملل متحد نیز با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از اپدیم و اقدامات ارزشمند کشور ایران در خصوص موضوع مدیریت بحران، ابراز امیدواری کرد: در اجلاس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار که قرار است ۱۸ و ۱۹ شهریورماه در تهران برگزار شود، حضور یابد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.