تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴

دکتر عین اللهی در مراسم روز ملی اهدای خون خبر داد

خط تولید مشتقات پلاسما افتتاح می شود

خط تولید مشتقات پلاسما افتتاح می شود
نگاه اقتصاد - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سازمان انتقال خون ایران به عنوان نهادی الگو در منطقه شناخته می شود، ارائه خون برخوردار از کیفیت عالی توسط این سازمان را باعث افتخار دانست.

 

به گزارش خبرنگار وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در مراسم روز ملی اهدای خون و چهل و نهمین سالروز تاسیس سازمان انتقال خون که امروز دوشنبه ۹ مرداد ماه با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، ضمن اشاره به حمایت های دکتر محمد مخبر از حوزه سلامت گفت: یکی از عوامل موفقیت کشورمان در مهار کرونا و به خصوص تهیه واکسن، حمایت ها و پیگیری های دکتر مخبر بوده است.

وزیر بهداشت گفت: از هر ۳ نفر یک نفر در طول زندگی خود به خون احتیاج پیدا خواهد کرد و بنابراین سالانه ۳ تا ۳.۵ میلیون نفر به خون و فرآورده های خونی نیاز پیدا می کنند.

دکتر عین اللهی افزود: در حوزه پزشکی از روشهای درمانی مختلفی از جمله داروها، سلول درمانی و ژن تراپی استفاده می شود، اما خون جایگاه خود را به طور مستقیم و غیر مستقیم در درمان بسیاری از بیماری ها دارد.

وزیر بهداشت گفت: امروز به موفقیت های بزرگی در حوزه سلامت دست یافته ایم و طبق گزارش سازمان های بین المللی در حوزه سلامت در رتبه نخست منطقه قرار داریم که همه این دستاوردها با اتکا به نیروی انسانی متخصص و متعهد حاصل شده است.

دکتر عین اللهی همچنین به موضوع «ادغام آموزش پزشکی در نظام درمان »اشاره کرد و اظهار داشت: در عرصه سلامت، بهداشت، درمان و آموزش با یکدیگر ادغام شده که نمونه آن بانک خون به عنوان کاری علمی و دانشگاهی است و در حوزه عملکردی آن دانشجو نیز تربیت می‌شود که آثار متقابل تولید علم و بهره وری نیروی انسانی را مشاهده می‌کنیم و از آخرین دستاوردهای علمی در بانک خون استفاده می شود.

وزیر بهداشت با بیان این که اهدای خون حرکتی ایثارگرانه و فرهنگی و ۱۶ سال اهدای خون کاملا داوطلبانه، دستاورد نظام سلامت است، تصریح کرد: اهدای خون نمادی از دانش، تخصص و ایثارگری است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اهدای خون در دفاع مقدس رشد و اعتلا پیدا کرد، گفت: در آن دوران بود که فرهنگ انتقال خون با معنویت گره خورد.

دکترعین اللهی با بیان اینکه سازمان انتقال خون ایران به عنوان مرجع در منطقه شناخته می شود، اضافه کرد: افتخار می‌کنیم که این سازمان، خون با کیفیت و عالی را در کوتاهترین زمان به نیازمندان به خون ارائه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در آزمایش های مولکولی پیشرفت های قابل توجهی داریم؛ به طوری که امروز چند آزمایشگاه مولکولی افتتاح شد و افتخار می کنیم که در بسیاری از حوزه های انتقال خون به خصوص در پیوندهای سلولی در مسیر پیشرفت قرار داریم.

وزیر بهداشت ادامه داد: لازم است به گونه ای حرکت کنیم که از خام فروشی پلاسما بی نیاز شویم و با توجه به فعالیت هایی که توسط سازمان انتقال خون آغاز شده است، به زودی شاهد افتتاح کامل خط تولید مشتقات پلاسما که مورد نیاز بیماران نیز می هست، باشیم.

دکترعین الهی در پایان با بیان این که ۱۰۰ درصد خون مورد نیاز کشور در سال گذشته تأمین شده است، یاد آور شد: سردخانه هایی در قزوین با گنجایش ۱۰۰ هزار لیتر و در اراک با گنجایش ۶۰ هزار لیتر ایجاد و همچنین در بیشتر استان ها و شهرستان ها مراکز اهدای خون افتتاح و راه اندازی شده و از این پس نیز در هر منطقه ای که نیاز باشد، راه اندازی خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.