تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵

ریاکاری آمریکا؛ تاکید بر شفافیت تسلیحات هسته ای در خارج و مخفی کاری در داخل

ریاکاری آمریکا؛ تاکید بر شفافیت تسلیحات هسته ای در خارج و مخفی کاری در داخل
نیویورک – فدراسیون دانشمندان آمریکایی (FAS) روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا شفافیت تسلیحات هسته ای در سراسر جهان را ترویج می کند اما دولت بایدن در داخل کشور این کار را انجام نمی دهد و تعداد زرادخانه هسته ای آمریکا را مخفی نگه می دارد.

 

بر اساس گزارش ها، این تناقض با توجه به اینکه دولت بایدن در نظر دارد این هفته در جریان جلسه کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای در سال ۲۰۲۶ در ژنو از شفافیت هسته ای حمایت کند و از سایر کشورهای دیگر به دلیل عدم شفافیت در مورد زرادخانه هسته ای خود انتقاد کند، آشکارتر می شود.

فدراسیون دانشمندان آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد، در حالی که دیپلمات‌های آمریکایی مشغول حمایت از شفافیت هسته‌ای در خارج از کشور بودند، وزارت دفاع و وزارت انرژی آمریکا دو درخواست فدراسیون دانشمندان آمریکایی در خصوص تعداد تسلیحات هسته ای و انحلال آنها را رد کردند.

در این بیانیه آمده است: در سال ۲۰۲۲، دولت بایدن تصمیم گرفت انتشار داده‌های مربوط به زرادخانه هسته‌ای خود را متوقف کند. این تصمیم مستقیماً با اظهارات مقامات آمریکایی در کنفرانس بازنگری ان پی تی در ماه اوت ۲۰۲۲ متضاد بود.

دفتر طبقه بندی وزارت انرژی ایالات متحده در پاسخ به فدراسیون دانشمندان آمریکایی گفت: وزارت دفاع و وزارت انرژی و اداره امنیت ملی هسته ای آمریکا معتقد است که افشای تعداد تسلیحات هسته ای، تعداد سلاح های منحل شده یا تعداد تسلیحات در انتظار انحلال در راستای منافع آمریکا نمی باشد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.