تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

مطالبات مردم بدره در سفر رئیس جمهور؛ از ایستگاه پمپاژ ولیعصر تا رونق ناحیه صنعتی

مطالبات مردم بدره در سفر رئیس جمهور؛ از ایستگاه پمپاژ ولیعصر تا رونق ناحیه صنعتی
ایلام - مردم بدره در آستانه سفر رئیس جمهور مطالبات خود را بیان کردند، آنها خواستار تکمیل پروژه‌ پمپاژ ولیعصر و همچنین رونق ناحیه صنعتی در شهرستان هستند.

بدره در ۸۰ کیلومتری مرکز ایلام قرار دارد، این شهرستان ۲۵ هزار نفری دارای ظرفیت های مهمی در حوزه کشاورزی، دامداری و گردشگری بوده که نیازمند توجه است.

مردم شهرستان بدره در آستانه سفر رئیس جمهور به استان ایلام مطالباتی داشته و انتظار دارند در این سفر مورد توجه قرار گیرند.

بدره از شهرستان های تازه تاسیس استان ایلام است که مردم انتظار دارند ادارات مربوطه در این شهرستان مستقر باشند.

گردشگری شهرستان بدره با وجود عقبه سد سیمره، روستای کلم به عنوان عروس روستاهای استان ایلام، طبیعت بی نظیر کبیرکوه، تنگه دربند، تنگه کافرین و دیگر آثار تاریخی و گردشگری نیازمند سرمایه‌گذاری و توجه است.

تکمیل ایستگاه پمپاژ ولیعصر از مهمترین مطالبات مردم

یکی از اهالی روستای شهرک ولیعصر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رودخانه سیمره به راحتی از اراضی دیم روستاهای بدره می گذرد و هیچ استفاده‌ای از آن نمی شود.

محمد اکبری با اشاره به بیان اینکه طرح ایستگاه پمپاژ ولیعصر به منظور آبی کردن یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه چند سال پیش کلید خورد، گفت: ولی با وجود گذشت چندین سال هنوز افتتاح نشده است.

وی بیان کرد: از مسئولان استانی و ملی انتظار داریم در سفر رئیس جمهور به این پروژه توجه ویژه شود، چراکه در امرار معاش و افزایش درآمد مردم منطقه بسیار تاثیر گذار است.

اکبری افزود: روستای شهرک ولیعصر مستعد کشت برنج، باغات انجیر، پسته، سبزی، گوجه، خیار و … بوده و نیازمند آب است و تنها گزینه موجود آب سیمره از طریق ایستگاه پمپاژ ولیعصر است.

لزوم رونق ناحیه صنعتی بدره

یکی از شهروندان شهر بدره نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انتظار داریم در سفر رئیس جمهور به استان ایلام، بدره مورد توجه قرار گیرد، مشکلات این شهرستان متعدد است.

اسلام دارابی بیان کرد: ایجاد طرح های اشتغالزایی مهمترین نیاز مردم شهرستان بدره است، نبود طرح های اشتغالزایی باعث مهاجرت مردم منطقه شده است.

وی گفت: چند سال پیش طرح ناحیه صنعتی بدره ایجاد شد، ولی هم اکنون رونق ندارد و تقریبا یک واحد فقط در این ناحیه فعال است.

دارابی با اشاره به اینکه قرار بود در این ناحیه صنعتی، طرح شهرک گلخانه ای اجرا شود، تاکید کرد: متاسفانه با وجود سال ها هنوز این طرح به سرانجام نرسیده است.

وی تصریح کرد: مردم بدره انتظار دارند در این سفر ناحیه صنعتی بدره تعیین تکلیف و زمینه استقرار واحدهای تولیدی را در آن فراهم کنند.

گردشگری شهرستان بدره، نیازمند امکانات و زیرساخت‌ها

یک کارشناس گردشگری شهرستان بدره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گردشگری ظرفیت اول شهرستان بدره محسوب می شود ولی کمترین تاثیر را زندگی و اشتغال مردم دارد.

ایوب کلانتری با اشاره به اینکه شهرستان بدره در ایام مختلف سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است، افزود: با وجود تلاش های صورت گرفته، باید سطح سرمایه‌گذاری برای استقرار امکانات و تجهیزات گردشگری در مناطق تنگه کافرین ‌و روستای کلم به عنوان اصلی ترین مناطق گردشگری شهرستان بدره افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: سال های اخیر جاده دسترسی تنگه کافرین و بعضی دیگر از زیرساخت ها نظیر برق ایجاد شد، ولی با مشوق های لازم پای سرمایه‌گذاران به این منطقه باز می شود.

کلانتری افزود: در روستای هدف گردشگری کلم نیز ایجاد زیرساخت های ارتباطی نظیر جاده، محل مناسب برای استقرار گردشگران و زیرساخت‌های تلفن همراه مورد توجه قرار گیرد.

تسریع در ساخت بیمارستان بدره

یکی دیگر از شهروندان بدره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توسعه و تجهیز امکانات درمانی و بهداشتی از دیگر خواسته های مردم شهرستان بدره است.

عباس آزادی با اشاره به اینکه بدره در حال حاضر بیمارستان ندارد، عنوان کرد: ساخت بیمارستان بدره چند ماهی است در شهرستان آغاز شده و نیاز است در این سفر با تزریق اعتبارات لازم، روند پروژه تسریع بخشیده شود.

وی گفت: نیاز است برای استقرار امکانات درمانی از جمله استقرار پزشکان متخصص در رشته های مختلف و دستگاه سونوگرافی توجه شود.

لزوم ایجاد صنایع تبدیلی در قطب تولید آبزیان استان ایلام

سرپرست جهاد کشاورزی بدره نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان بدره با وجود مزارع پرورش ماهی در قفس رودخانه سیمره و همچنین مزارع پرورش ماهی در استخر روستای کلم قطب اصلی تولید آبزیان در استان ایلام شناخته می شود.

جبار فتاحی عنوان کرد: شهرستان بدره با ۲۰ استخر پرورش ماهی قزل آلا سالانه بیش از ۷۰۰ تن گوشت ماهی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

وی بیان کرد: علاوه بر این، ۲۱ طرح پرورش ماهی در قفس در سد سیمره به ظرفیت اسمی ۲ هزار تن مشغول فعالیت است.

فتاحی با اشاره به اینکه شهرستان بدره مستعد صنایع تبدیلی در زمینه آبزیان است، افزود: توسعه صنایع تبدیلی در زمینه آبزیان با توجه به وجود مرز مهران، فرصتی بی نظیر برای صادرات این محصول است.

وی عنوان کرد: این شهرستان ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن ماهی به صورت ماهی پرورش در قفس در پشت سد سیمره را دارد، باید از بخش تولید آبزیان در شهرستان حمایت شود.

فتاحی اضافه کرد: طبق برآوردهای کارشناسی، ظرفیت اشتغالزایی برای ۲۰ هزار نفر در پشت سد سیمره در بحث پرورش ماهی در قفس فراهم است.

لزوم توجه دولت به پروژه های مهم بدره

نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرستان بدره در بخش های مختلف نیازمند توجه دولت است، اولین و مهمترین آن استقرار ادارات در سطح شهرستان است.

بهزاد علیزاده با اشاره به نیازهای درمانی شهرستان، افزود: به تازگی عملیات بیمارستان بدره با ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شده و نیاز است به این پروژه و دیگر نیازهای حوزه درمان توجه ویژه صورت گیرد.

وی گفت: ایستگاه پمپاژ ولیعصر بدره از دیگر طرح های مهم شهرستان بدره است که نیازمند بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بدره از جمله مناطق پرظرفیت استان ایلام در بحث گردشگری، کشاورزی و دامداری است، حل مسائل و مشکلات شهرستان نیازمند توجه ویژه در سفر هیئت دولت است.

اجرای طرح های اشتغالزایی، تکمیل پروژه های نیمه تمام، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری در شهرستان، توجه به روستاها، توجه به صنایع دستی به خصوص حوزه فرش دستباف از خواسته های مهم مردم برای دور دوم سفر رئیس جمهور است.

با توجه به اینکه در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان ایلام، پروژه های پیشران توسعه مدنظر قرار گرفته، این شهرستان دارای ظرفیت های خوبی برای ایجاد طرح های پیشران توسعه در زمینه گردشگری، کشاورزی و آبزی پروری است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.