تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

چهار هزار و ۳۰۰ سوادآموز ایلامی مهیای آموختن می شوند

چهار هزار و ۳۰۰ سوادآموز ایلامی مهیای آموختن می شوند
ایلام - معاون اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام از برنامه ریزی برای سوادآموزی چهار هزار و ۳۰۰ نفر در این استان طی سال جاری خبر داد و گفت: تمامی خدمات آموزشی سوادآموزی به صورت رایگان ارائه خواهد بود.

“بهروز حیدری” روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری سوادآموزی تنها یک خدمت اجتماعی نیست، بلکه ابزاری حتمی برای ماندن انقلاب است.

وی تصریح کرد: بر اساس حجم ابلاغ شده از سوی سازمان نهضت سوادآموزی، یک هزار و ۵۰۰ نفر در دوره سواد، یک هزار و ۵۰۰ نفر در دوره انتقال و یک هزار و ۳۰۰ نفر در دوره تحکیم از خدمات سوادآموزی در استان بهره مند خواهند شد.

حیدری در ادامه با بیان ادامه دار بودن طرح های مختلف و برنامه های مطالعاتی کتاب خوانی، تصریح کرد: طرح های “نماز کلید بهشت”، “خواندن با خانواده”، “حلقه های کتاب و کتاب خوانی”، “آموزش مقدمات کار با رایانه” و” برگزاری مسابقات و نشست های کتاب خوانی” برای سوادآموزان ادامه خواهد داشت.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با تاکید بر اینکه تمامی خدمات آموزشی سوادآموزی به صورت رایگان ارائه خواهد بود، ابراز کرد: تمامی مدارس با نظارت و محوریت مدیران، پایگاه اصلی تشکیل کلاس های سوادآموزی خواهد بود.

وی تصریح کرد: مدت دوره سواد ۴۰۰ تا۵۵۰ ساعت، دوره انتقال ۶۰۰ تا ۸۰۰ ساعت و دوره تحکیم سواد ۲۰۰ ساعت است.

دبیر کارگروه بازماندگان از تحصیل استان با تاکید بر اینکه آموزش دهندگان واجد شرایط در خط مقدم تدریس، آموزش به سوادآموزان هستند، افزود: همکاری با کارکنان دولت و معلمان آموزش و پرورش به عنوان اشخاص حقیقی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی به عنوان اشخاص حقوقی برای آموزش دردوره های سوادآموزی بلامانع است.

حیدری تلاش برای پوشش کامل سهمیه و حجم ابلاغی را فقط باداشتن روحیه بسیجی، جهادی و کارشبانه روزی ممکن دانست و برنامه ریزی، پیگیری و نظارت مستمر روسا و کارشناس مسئولان شهرستانها و مناطق را خواستار شد.

دبیر کارگروه بازماندگان از تحصیل استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: گروه بهبود کیفیت، محور برنامه ریزی و راهبری تحقق حجم سال جاری است و در این زمینه از ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی، شورای معاونین وسایر دستگاه های مرتبط با سوادآموزی استفاده خواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.