تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۰

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دولت مسیر درستی برای مهار تورم پیش گرفت/ بازگشت فروش نفت به قبل از تحریم

دولت مسیر درستی برای مهار تورم پیش گرفت/ بازگشت فروش نفت به قبل از تحریم
تهران- نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه میزان فروش نفت ایران به پیش از دوره تحریم‌های سال ۹۷ بازگشته است، گفت: دولت سیزدهم از همه ظرفیت خود برای روی ریل قرار دادن ارتباطات خارجی، فروش نفت و فرآورده‌های گازی و کاهش تورم استفاده می‌کند و مسیر درستی را در پیش گرفته است.

مهرداد گودرزوند چگینی در ارزیابی وضعیت بودجه عمومی کشور و شرایط آن در ابتدای دولت سیزدهم اظهار داشت: دولت سیزدهم همه تلاش خود را انجام می‌دهد که بتواند در همه ابعاد کشور را در مسیر درست قرار دهد.

وی افزود: دولت با اتخاذ رویکردی هدفمند، در زمینه ارتباطات خارجی، فروش نفت و فرآورده‌های نفتی و گازی و همچنین وصول مطالبات از کشورها، از همه ظرفیت و توان خود استفاده می‌کند.

گودرزوند چگینی تصریح کرد: طی چند سال گذشته در وضعیت نامناسب تحریمی قرار داشتیم اما در عین حال از همه راه‌هایی که در دوره قبل امکان استفاده وجود داشت، بهره نبردیم و این موضوع سبب سنگین شدن بار تورم بر کشور شد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دلارهای ۴۲۰۰ تومانی، رانت‌های سنگینی را بر کشور تحمیل کرد اما دولت سیزدهم مسیری را انتخاب کرد که بتواند از این رانت‌ها جلوگیری کند لیکن باید تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد تا اثر این تصمیمات و اقدامات، در زندگی مردم ملموس‌تر شود.

گودرزوند چگینی با تأکید بر اینکه همکاری و همدلی مردم قطعاً می‌تواند در به ثمر نشستن تلاش‌های دولت امیدبخش باشد، خاطرنشان کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد که فروش نفت به قبل از سال ۹۷ بازگشته و همه اینها خبرهایی است که باید با مدیریت خوب بر آنها تمرکز کنیم تا بتوانیم کنترل تورم و تثبیت قیمت‌ها را داشته باشیم تا کشور بتواند در مسیر خود قرار بگیرد.

وی درباره اصلاحات اساسی دولت در بودجه سالانه و حذف استقراض از بانک مرکزی در راستای کاهش تورم نیز توضیح داد: گرچه شاید خیلی‌ها روی این موضوع تأکید کنند که فروش اوراق در این دولت افزایش یافته اما از سوی دیگر قطعاً استقراض بانکی و چاپ اسکناس کاهش پیدا کرده و دولت کنترل نقدینگی را در دستور کار خود قرار داده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: دولت سیزدهم در مسیری حرکت می‌کند که بتواند کنترل و ثبات اقتصاد را داشته باشد و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را تقویت کند.

گودرزوند چگینی اضافه کرد: دولت همچنین حمایت از بخش خصوصی را به‌صورت جدی در دستور کار قرار داده و همه این موارد نشان می‌دهد اقتصاد به سمت ثبات حرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد حرکت دولت در راستای کاهش تورم است و بودجه دو سال گذشته نشان داده میزان تحقق آن در سال ۱۴۰۱ و همچنین در چهار ماه ابتدایی امسال مناسب بوده و مسیری که دولت در پیش گرفته، مسیر درستی است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.