تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸

امام جمعه: سنت حسنه وقف در ایلام باید نهادینه شود

امام جمعه: سنت حسنه وقف در ایلام باید نهادینه شود
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: سنت حسنه و خداپسندانه وقف باید در جامعه به ویژه در این استان شهیدپرور و ولایتمدار نهادینه شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز پنجشنبه در دومین همایش تجلیل از خیرین و یاوران حوزه سلامت بر فرهنگ‌سازی برای فراگیر شدن سنت وقف در استان تاکید کرد: و افزود: کسانی که دست سخاوتمند داشته و از داشته های خود به دیگران می بخشند، همین دنیا خداوند برای آنها جبران می‌کند و در جهان آخرت نیز بسیار بیشتر به آن ها پاداش تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به فرازهایی از صلوات شعبانیه بیان داشت: امام سجاد (ع) در بخش‌هایی از این دعا می فرماید: «خداوندا به من همیاری کسانی که روزی را بر آنها تنگ گرفته‌ای روزی کن» و این کار خیرین است که نسبت به برخی افراد جامعه که خدا بر آنها روزی را تنگ گرفته، توفیق کمک می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: اگر ما خود را عبد خدا بدانیم، پول، سرمایه و آبروی ما متعلق به خداست و خدا مالک حقیقی همه چیز ماست و مالکیت ما بر اموالمان تا زمانی است که زنده هستیم و با مرگ ما این مالکیت به افراد دیگر داده می شود.

کریمی تبار بیان داشت: خوب است قبل از این که دستمان از دنیا و تصرف در مایملک خود کوتاه شود، برای خود و آینده خود در راه خدا توشه‌ای فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تصریح کرد: متاسفانه فرهنگ وقف در استان ایلام به نحو دلخواه به دلایلی فراگیر نشده است و می توان گفت که یکی از عوامل خلوت بودن مساجد ما موقوفه هایی است که باید در اختیار مساجد استان باشد و نیست.

وی وقف را چشمه‌ای همیشه جاری دانست و گفت: سرمایه گذاری در وقف امری ماندگار است که حتی پس از مرگ انسان واقف نیز برای وی تا قرن‌ها و تا زمانی که آن موقوفه پابرجاست، باقیات الصالحات در نظر گرفته می شود.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: مردم ما در کمک های مومنانه خوب پای کار آمدند و هنوز هم با آن نگاه سخاوتمندانه خویش و با وجود مشکلات خودشان در زندگی به نیازمندان کمک می کنند، اما آنچه که در این میان مهم و شایان توجه است، فرهنگ سازی در خصوص فراگیر شدن سنت حسنه وقف در استان است که می‌تواند آثار ماندگار زیادی داشته باشد لذا از صاحبان قلم و اصحاب رسانه می‌خواهم که در این حوزه ورود جدی تری داشته باشد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.