تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹

۲۲ اِلمان فرهنگی برای اربعین در استان ایلام جانمایی شد

۲۲ اِلمان فرهنگی برای اربعین در استان ایلام جانمایی شد
ایلام - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام از جانمایی ۲۲ اِلمان فرهنگی برای اربعین در استان ایلام خبر داد و گفت: فضاسازی فرهنگ اربعین در پایانه مرزی مهران در حال انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نجفی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی استان ایلام اظهار کرد: سازمان تبلیغات برنامه‌های گسترده‌ای را برای فعالیت‌های فرهنگی در پایانه مرزی مهران اندیشیده شده است.

وی گفت: فضاسازی فرهنگی استان ایلام به ویژه مسیرهای استان و مرز مهران در حال انجام بوده و قرار است در کنار موکب ها بحث برپایی نماز جماعت و فعالیت‌های قرآنی نیز انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام افزود: امسال بحث راویان فرهنگی توسط سازمان تبلیغات در مسیرهای پایانه مرزی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام نیز با اشاره به اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام برای اسکان و پذیرایی از زوار اربعین، افزود: امسال تمهیدات خوبی در بحث اسکان و تغذیه در مرز مهران و سایر مناطق استان ایلام برای زائران اربعین اندیشیده شده است.

قاسم حقیقت با بیان اینکه تعداد ۶۲ موکب در میدان اربعین از استان‌های معین و مواکبی که توانمند هستند در شهرستان مهران جانمایی شده است، افزود: تا کنون قریب به ۵میلیون بطری آب در شهرستان مهران دپو شده و همچنین۲۲تریلی شامل یک میلیون بطری آب برای تقسیم بین شهرستانها غیر از شهرستان مهران، در حال وصول است.

وی با اشاره به اینکه برای همایش یاران امام حسین(ع) متشکل از مواکب اربعین حسینی و گروه‌های قتیل العبرات و خادمین آل الله برنامه ریزی و هماهنگی شده است، ابراز کرد: ۲۷ مرداد مصادف با اول صفر که زائرین حضور پیدا می کنند حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار پرس غذا از زمان ورود زائران آماده خواهد شد.

حقیقت تصریح کرد: بحث تامین و دپوی آب معدنی به اندازه کافی در مرز مهران در حال انجام است، با توجه به گرمای هوا، آب خنک یکی از مهمترین نیازهای اربعین امسال در مرز مهران است.

وی عنوان کرد: بیش از پنج میلیون بطری آب معدنی در مرز مهران از هم اکنون دپو شده و قطعاً با توجه به نیازهای زائران به مرور توزیع خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام گفت: از ظرفیت تمامی مساجد، حسینیه ها، اماکن مذهبی، بقاع متبرکه برای اسکان زائران اربعین استفاده خواهیم کرد، تمامی این اماکن صورت دقیق شناسایی و به وسایل مورد نیاز به خصوص وسایل سرمایشی تجهیز شده‌اند.

مرز مهران یکی از اصلی ترین کانون های تردد زوار اربعین حسینی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.