تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

ارزش پروژه های راهداری در مسیرهای منتهی به مرز مهران هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است

ارزش پروژه های راهداری در مسیرهای منتهی به مرز مهران هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است
ایلام - رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: این سازمان از دهه فجر پارسال تاکنون بالغ بر هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال پروژه در مسیرهای منتهی به مرز بین المللی مهران اجرا کرده است.

داریوش امانی روز پنجشنبه در جریان افتتاح پروژه های این سازمان در مرز مهران با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ساماندهی پایانه برکت جزو وظایف سازمان راهداری نبود و در حیطه مسوولیت سازمان شهرداری های کشور قرار داشت، ولی با توجه به اهمیت خدمات رسانی به زائران اربعین از وزیر کشور درخواست کردیم این موضوع را تعیین تکلیف کنند.

وی افزود: پس از واگذاری آن به سازمان راهداری در اردیبهشت ماه پارسال، برنامه ریزی لازم انجام و محوطه سازی و آسفالت انجام گرفت، هم اکنون نیز ایجاد ساختمان رانندگان و مرکز پایش در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه افزایش تعداد چشمه های بهداشتی نیز صورت خواهد گرفت.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد: پایانه برکت به عنوان یک سالن انتظار برای خدمات رسانی به زائران پیش بینی شده است، نصب سایبان در سکوها نیز جزو برنامه های راهداری است تا زائران قبل از ورود به اتوبوس ها گرمای کمتری را احساس کنند.

امانی با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته در مسیرهای منتهی به مرز مهران در حوزه راهداری یادآور شد: تنها از دهه فجر پارسال تاکنون هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.

وی اضافه کرد: این پروژه ها بطور مستمر و مداوم دنبال خواهند شد تا زیرساخت های مرز مهران به حداکثر نیاز ممکن برسند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: پروژه های این سازمان در مهران یک هفته قبل از اربعین تکمیل و کارگاه ها جمع آوری شده تا زائران بدون مشکل تردد داشته باشند.

به گزارش ایرنا، امروز عملیات ۹۳ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت و ۶ دستگاه پل بزرگ و ویژه با اعتبار یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان به اتمام می رسد و تکمیل می شود.

***

بودجه کافی باید برای پروژه راه آهن ایلام تزریق شود

ایلام –  نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات این استان در بحث زیرساخت های حوزه راه، گفت: بودجه کافی بایستی برای پروژه راه آهن ایلام تزریق شود.

سارا فلاحی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح پروژه های راهداری در مرز مهران با حضور وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: استان ایلام سالانه میزبان چهار میلیون زائر از سراسر کشور است و باید متناسب با ظرفیت های این استان به بحث راه و زیرساخت توجه شود.

وی با اشاره به اینکه مردم استان ایلام در دوران هشت دفاع مقدس برای دفاع از کیان کشور سنگ تمام گذاشتند، افزود: مسئولان ارشد کشوری باید دین خود را به مردم استان در بخش های مختلف ادا کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از ضروریات و مطالبات مردم استان ایلام توسعه راه ها و زیرساخت ها است، باید وزارت راه و شهرسازی در این بخش به استان توجه ویژه داشته باشد.

فلاحی با اشاره به مشکلات راه های استان ایلام گفت: تمامی مشکلات پروژه های راهسازی استان به دلیل نبود بودجه کافی است، در همین مسیر ایلام-مهران پیمانکاران بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال طلب دارند.

وی با اشار به ضرورت توجه به پروژه ریلی استان ایلام، گفت: بودجه کافی باید برای پروژه راه آهن ایلام تزریق شود، متاسفانه سال هاست این پروژه مورد بی مهری قرار گرفته است.

فلاحی خاطرنشان کرد: امیدواریم سفر امروز وزیر راه و شهرازی به استان ایلام باعث تحول و تزریق بودجه به پروژه های راهسازی در استان ایلام شود./ایرنا

***

۲ هزار میلیارد ریال برای زیرساخت های پایانه های مرزی مهران هزینه شد

ایلام – ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت های پایانه برکت و پایانه مرزی شهید سلیمانی هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، سید زاهدین چشمه خاور روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح های زیرساختی پایانه های مرزی شهید سلیمانی و برکت در مهران با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ۲۰ هزار متر سایبان با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نصب شده است.

وی افزود: محوطه سازی و آسفالت در پایانه ترابری برکت به وسعت ۲۷ هکتار با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار و هفت هزار متر سایبان موقت با ۷۰ میلیارد ریال هزینه ایجاد شد.

چشمه خاور ادامه داد: ۱۰ کیلومتر مربع مه پاش و جت فن با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار صورت گرفت و ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در پایانه مرزی با ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه انجام شد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام ۲۰ میلیارد ریال فضاسازی و اقدامات فرهنگی در محوطه پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران انجام گرفته است.

به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش، برای بازدید از تونل‌های شماره یک و ۲ اربعین، بازدید از زیرساخت‌های اربعین در محور ایلام به مهران، بازدید از زیرساخت پایانه مرزی ایلام و حضور در نشست شورای تامین مسکن صبح امروز با استقبال مسوولان ایلام وارد این استان شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.