تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

معاون وزیر راه: ۱۰ هزار میلیارد ریال برای پروژه های راهسازی حمیل – مهران سرمایه گذاری شد

معاون وزیر راه: ۱۰ هزار میلیارد ریال برای پروژه های راهسازی حمیل – مهران سرمایه گذاری شد
ایلام - معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال از سال گذشته تاکنون برای ارتقای زیرساخت‌های مسیر حمیل به مهران سرمایه گذاری شده است.

 

خیرالله خادمی روز پنجشنبه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از زیرساخت‌های مسیر ایلام به مهران اظهار کرد: تبدیل مسیر کرمانشاه – حمیل به آزادراه از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه و جاده حمیل – ایلام – صالح آباد – مهران نیز چهار خطه خواهد شد، افزود: طول مسیر حمیل به مهران ۱۲۱ کیلومتر است که در سه قطعه هم اکنون چهارخطه شدن این مسیر جریان دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در محدوده تونل آزادی عملیات چهارخطه کردن این مسیر در حدود ۲ کیلومتر در حال انجام است، یادآور شد: سه گره اصلی از ایلام تا صالح آباد وجود دارد که شامل تونل ها و پل های در دست احداث می‌شود.

خادمی تاکید کرد: اولویت وزارت راه و شهرسازی در این مسیر حذف گره های ترافیکی است، ولی با تلاش صورت گرفته هم اکنون این مسیر در بیشتر نقاط چهارخطه شده و در بخش های محدودی به صورت اضطراری بازگشایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: عملیات آسفالت، بهسازی و چهارخطه کردن مسیر حمیل به مهران در ۹۳ کیلومتر از این محدوده در حال اجراست، احداث یک تونل در این مسیر به طول حدود ۷۲۳ متر پایان یافته و ۶ پل در مجموع به طول ۴۳۰ متر نیز جانمایی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: طی حدود یکسال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال در این مسیر فعالیت های راهسازی انجام شده است.

خادمی میزان مطالبات پیمانکاران را در این قطعات راهسازی حدود پنج هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: سه هزار میلیارد ریال مربوط به ایلام به مهران، یک هزار میلیارد ریال متعلق به تونل آزادی و یک هزار میلیارد ریال نیز قبل از آن است.

وی گفت: اعتبار در نظرگرفته شده برای این پروژه ها یک هزار میلیارد ریال است که می طلبد مطالبات پیمانکاران از محل اسناد خزانه پرداخت شود./ایرنا

***

استاندار ایلام: ۶۴ هزار میلیارد ریال برای زیرساخت های اربعین در ایلام هزینه شد

ایلام – استاندار ایلام گفت: طی ۲ سال گذشته ۶۴ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های اربعین در این استان هزینه شده است.

حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در مراسم پایان احداث تونل شماره ۲ اربعین در مسیر ایلام – مهران اظهار کرد: شاهد تحولات بسیار خوبی در حوزه مسکن، توسعه راه ها و خطوط ریلی طی سال های گذشته در کشور بوده ایم.

وی بیان کرد: تحولات بزرگی به برکت نظام جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم در حوزه های مختلف از جمله راه استان ایلام رخ داده است، تنها در ۲ سال گذشته ۶۴ هزار میلیارد ریال برای زیرساخت های استان هزینه شده که مورد استفاده تمامی مردم قرار گرفته است.

استاندار ایلام گفت: بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال این میزان اعتبار در راه های استان ایلام هزینه شده است، که این میزان اعتبار در طول تاریخ استان بی سابقه بوده است.

بهرام نیا تصریح کرد: البته حق مردم ایلام بیشتر از این است، مردم استان هشت سال درگیر دفاع مقدس بودند، طبق گفته کارشناسان این استان ۱۶ سال از توسعه عقب افتاده است.

وی افزود: انتظار داریم توجه ویژه به توسعه راه های استان صورت گیرد، کارهای بزرگی در استان شروع شده و بطور قطع در آینده شاهد تحولات بسیار بزرگتری در استان خواهیم بود.

بهرام نیا عنوان کرد: در آینده ای نزدیک سفر رئیس جمهور به استان ایلام انجام خواهد شد، این سفر باعث تحول در استان خواهد شد.

استاندار ایلام در پایان با اشاره به سفر ریاست محترم جمهور به استان در آینده‌ای نزدیک نیز گفت: به لطف خدا و برکت دولت مردمی، کارهای بزرگی شده و مصوباتی از پیش تعیین شده که با حضور ریاست محترم جمهور اعلام خواهند شد که از نظر ریالی و کیفی مصوبات بسیار خوبی است.

بهرام‌نیا خاظرنشان کرد: حضور وزیر محترم راه و شهرسازی در آستانه ماه صفر و با حضور زوار اربعین که از این راه عبور می کنند را به فال نیک می‌گیریم./ایرنا

***

مطالبه اصلی مردم استان ایلام اتصال به شبکه ریلی است

ایلام – نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان نیازمند توسعه زیرساخت های حوزه راه است، گفت: مطالبه اصلی مردم استان ایلام اتصال به شبکه ریلی کشور است.

علی اکبر بسطامی روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از طرح های راهسازی مسیر ایلام – مهران با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه، مسیرهای خوبی برای متوازن سازی استان های مختلف کشور پیش بینی شده که از کارهای نیک دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به اینکه کارهای بسیار مثبتی در حوزه راه سازی در استان ایلام انجام شده است، افزود: اربعین فرصتی بی نظیر و افتخار بزرگی برای مردم استان ایلام است.

بسطامی با تاکید بر اینکه مطالبه اصلی مردم توسعه راه ها و زیرساخت های ارتباطی است، بیان کرد: راه های استان ایلام در طول سال مورد استفاده تمامی زائران و مسافران کشور قرار می گیرد.

مطالبه اصلی مردم استان ایلام اتصال به شبکه ریلی است

وی یادآور شد: ایلام از مناطق نفت خیز کشور است، طبق فرمایش مقام معظم رهبری مراکز نفتی و گازی کشور باید به خط ریلی متصل شوند و بر این اساس مطالبه اصلی مردم استان ایلام اتصال به خط ریلی است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین از دیگر مطالبات مردم استان توسعه راه های استان از جمله کرمانشاه – ایلام، ایلام – مهران، مهران – دهلران، ایوان – ایلام و … است، چراکه هر ساله تصادفات ناگواری در مسیرهای ارتباطی استان رخ می دهد که مسئله توسعه راه ها را از اهمیت دوچندان برخوردار کرده است.

بسطامی تصریح کرد: پیمانکاران ایلام بضاعت کمی دارند، باید مطالبات پیمانکاران استان پرداخت و بودجه های استانی مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی عنوان کرد: مردم به این دولت امید دارند و امیدواریم بحث توسعه راه های استان و خط ریلی تعیین تکلیف شوند که در این میان نقش وزارت راه و شهرسازی تعیین کننده است.

وی با اشاره به مشکلات و کمبود زیرساخت های هوایی در استان ایلام، گفت: باید به مسئله پروازهای هوایی استان ایلام توجه ویژه صورت گیرد و امیدواریم خروجی این جلسه منجر به توسعه زیرساخت های هوایی، زمینی و ریلی استان شود./ایرنا

***

پرداخت ۸۰ درصد هزینه‌های راهسازی مسیر ایلام – مهران در دولت سیزدهم

ایلام – مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه ۸۰ درصد هزینه‌های راهسازی مسیر ایلام – مهران در دولت سیزدهم پرداخت شده است، گفت: ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای پروژه های راهسازی این مسیر هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشاد دوستی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح های مسیر ایلام – مهران با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: خوشبختانه روند پیشرفت پروژه های راهسازی در مسیر ایلام – مهران مناسب است و برای اربعین امسال تمامی مسیر ۹۳ کیلومتری ایلام – مهران به صورت چهارخطه مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به ساخت ۲ تونل در مسیر ایلام – مهران، افزود: کار یکی از تونل ها به طول ۸۴۴ متر پایان یافته و دیگر تونل نیز در مراحل پایانی است، برای تونل دوم به طول ۷۲۰ متر بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

پرداخت ۸۰ درصد هزینه‌های راهسازی مسیر ایلام – مهران در دولت سیزدهم

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به تکمیل پروژه های راهسازی در مسیر ایلام – مهران، گفت: امروز با ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه راهسازی در مسیر ایلام – مهران تکمیل شده که ۸۰ درصد هزینه ها در دولت سیزدهم پرداخت شده است.

دوستی گفت: ۹۰ کیلومتر در مسیر ایلام به حمیل روکش آسفالت انجام شده است.

به گزارش ایرنا، امروز عملیات ۹۳ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت و ۶ دستگاه پل بزرگ و ویژه با اعتبار یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان به اتمام می رسد و تکمیل می شود.

بازدید از تونل‌های شماره ۱ و ۲ اربعین، بازدید از زیرساخت‌های اربعین در محور ایلام به مهران، بازدید از زیرساخت پایانه مرزی ایلام و حضور در نشست شورای تامین مسکن از جمله برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.