تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

جانشین وزیر دفاع: جمهوری اسلامی از کشور بهره بردار به تولیدکننده کالاهای راهبردی در دنیا رسیده است

جانشین وزیر دفاع: جمهوری اسلامی از کشور بهره بردار به تولیدکننده کالاهای راهبردی در دنیا رسیده است
اصفهان - جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در شرایط حاضر ‌و پس از چهار دهه نظام جمهوری اسلامی از یک‌ کشور بهره بردار و مصرف کننده به جایگاه تولیدکننده کالاهای راهبردی در دنیا رسیده است.

سردار پاسدار سید مهدی فرحی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد افزود: در این چهار دهه جوانان نخبه ایران با اخلاص و تلاش جهادی ۱۰ گام اساسی را پشت سر گذاشتند و موقعیت کشور را از یک بهره بردار صرف به قطعه ساز کالاهای راهبردی از جمله پهبادها وموشکهای دفاعی رساندند که کشورهای رتبه و تراز یک دنیا دست نیاز برای خرید این کالاها به ما دراز کردند.

وی اظهار داشت: اکنون فناوری‌های دارای هوش مصنوعی در خدمت محصولات دفاعی کشور است و برای دستیابی به جایگاه بالا در هندسه نظم جهانی باید وارد عرصه‌های علم و فناوری شویم که در صنایع دفاع توجه ویژه‌ای به آن وجود دارد.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه اصفهان دومین استان در تولید صنایع دفاعی و از پیشرانه‌های تولید محصولات دفاعی کشور است، گفت: اکنون در سایه ارتباط قوی صنایع دفاع با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی، پیشرفت در این عرصه چند برابر شده است.

سردار فرحی با اشاره به محصولات متنوع صنایع دفاع در حوزه فضایی و موشکی، بیان کرد: دستاوردهای جدیدی در این زمینه بزودی رونمایی خواهد شد و اکنون جزء چند کشور اول دنیا در طراحی و ساخت آن هستیم.

وی یادآور شد: در عین حال پیشرفت‌های خوبی نیز در حوزه هوایی، زمینی و دریایی داشتیم بطوریکه محصولات هوایی از جمله هواپیماهای ملخی، آموزشی، موتور بالگرد و هواپیما و جنگنده، محصولات دریایی از قایق‌های تندرو گرفته تا ناوشکن و محصولات زمینی شامل انواع تانک‌ها، خودروها، نفربرهای و توپخانه‌های پیشرفته با فناوری‌های جدید در این‌مدت تولید شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حفظ و نگهداشت فرهنگ عاشورا گفت: جوانان باید بدانند اگر می خواهند از یاران واقعی امام‌حسین (ع) باشند باید شور حسینی را با شعور حسینی توامان کنند.

جانشین وزیر دفاع افزود: «هیهات من‌الذله» جمله طلایی فرهنگ عاشوراست که در ۲ کلمه ظلم ستیزی و حق طلبی خلاصه می شود.

وی تصریح کرد: امروز کربلا و عاشورای دیگری است، باید با شناخت، ‌بصیرت و تقوای واقعی پشت سر حسین زمانه ایستاد تا خداوند قدرت تشخیص حق از باطل را به ما بدهد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.