تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس؛

عضویت در بریکس، پروژه منزوی‌سازی ایران را شکست داد/ اقتصاد تک‌قطبی فرو پاشید

عضویت در بریکس، پروژه منزوی‌سازی ایران را شکست داد/ اقتصاد تک‌قطبی فرو پاشید
تهران- نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اولین پیام حضور ایران در بریکس، شکست پروژه منزوی‌سازی ایران است، گفت: سال‌هاست که آمریکا و هم‌پیمانانش به دنبال منزوی‌سازی ایران هستند، اما جمهوری اسلامی با تقویت تعاملات خود پروژه انزوای ایران را ناکام گذاشت.

 

 

 

ابراهیم عزیزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ما در مورد عضویت ایران در بریکس گفت: اولین پیام حضور ایران در بریکس شکست پروژه منزوی‌سازی ایران است. سال‌هاست که آمریکا و هم‌پیمانانش به دنبال منزوی‌سازی ایران هستند، اما جمهوری اسلامی با تقویت تعاملات خود و حضور در سازمان‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای پروژه انزوای سازی ایران را ناکام گذاشت.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دومین پیام عضویت ایران در بریکس فروپاشی اقتصاد تک قطبی خواند و اظهار داشت: اروپایی‌ها و غربی‌ها بر اقتصاد تک قطبی تمرکز کردند و یک جانبه‌گرایی را مبنای عمل قرار ‌داده‌اند؛ پیوستن ایران به بریکس به معنای شکست پروژه اقتصاد تک‌قطبی یک جانبه‌گرایی با محوریت آمریکایی‌هاست؛ چون با پیوستن ایران و تقویت بریکس شاهد خارج کردن اقتصاد دنیا از چنگال آمریکا و هم‌پیمانش هستیم.

 

نماینده مردم شیراز با اشاره به ظرفیت های جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف گفت: ایران با برخورداری از ذخایر بی‌نظیر نفت، گاز و معادن و موقعیت استراتژیک می‌تواند نقش مهمی در بریکس داشته باشد. بنابراین پذیرش عضویت هم برای ایران مهم است و هم برای بریکس موقعیت خوبی فراهم شده است تا از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

 

عزیزی تصریح کرد: بریکس، صدای بازارهای نوظهور است. فرصتی برای رسیدن به توسعه و برخورداری از تعادل اقتصاد جهانی است که قواعد بازی سیاسی اقتصادی جهان را تغییر خواهد داد.

 

وی با اشاره به دستاوردهای دیپلماسی در دولت سیزدهم گفت:عضویت ایران در بریکس یکی از موفقیت‌های دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی است و در این ز مینه گامهای موثری برداشته شد عضویت در بریکس و سازمان همکاری شانگهای، حل برخی از مسائل مهم منطقه‌ای، ارتباط ویژه با همسایگان، کم کردن تنش‌ها و آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی است که در دولت بر آن تمرکز کرده است و در آینده موفقیت‌های بیشتری هم به همراه خواهد داشت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.