تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸

پرونده گازرسانی به روستاهای ایلام بسته شد

پرونده گازرسانی به روستاهای ایلام بسته شد
ایلام - مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از گازرسانی به ۳۲ روستا در اقصی نقاط این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از گازطبیعی برخوردار هستند.

” محمود کشاورز” عصر روز پنجشنبه در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، اظهار کرد: با گازرسانی به این تعداد روستا، بیش از ۷۸۶ خانوار با جمعیتی بالغ بر سه هزار و ۵۲۶ نفر از گازطبیعی برخوردار شده‌اند.

وی با بیان این‌که این شرکت با تلاش و کوشش در حال خدمت‌رسانی به آحاد مختلف جامعه و محرومیت‌زدایی است، افزود: گازرسانی به مناطق محروم از مؤلفه‌های اصلی توسعه پایدار روستایی است و روند اجرایی پروژه‌های گازرسانی که از مناطق کمتر توسعه‌یافته و سخت گذر است، سال گذشته بسته شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در ادامه، تصریح کرد: در حال حاضر، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از گازطبیعی برخوردار هستند.

کشاورز با اشاره به این‌که از شروع گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان ایلام تاکنون ۲۱۵ هزار و ۹۹۸ مشترک جذب شده، اظهار کرد: تاکنون پنج هزار و ۹۶۵ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز در اقصی‌نقاط استان اجرا شده است.

وی با بیان این‌که از ابتدای گازرسانی به مناطق مختلف استان ایلام تاکنون، بیش از ۱۲۶ هزار و ۷۴۵ انشعاب علمک در نقاط شهری و روستایی استان نصب شده، گفت: هم اکنون ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گازطبیعی برخوردار هستند.

کشاورز یادآور شد: گازرسانی به ۲۴ جایگاه CNG در استان ایلام، احداث ۲۸۶ ایستگاه تقلیل فشار و اندازه‌گیری، گازرسانی به ۱۲ شهرک صنعتی استان، گازرسانی به یک‌هزار و ۳۸۹ واحد تولیدی و صنعتی از دیگر اقدامات این شرکت بوده است.

وی بیان کرد: تعداد کل روستاهای ایلام ۶۳۷ روستا بوده که از این تعداد، ۵۸۷ روستا گازدار و ۵۰ روستا به دلیل شرایط خاص از جمله صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار و غیره، از لحاظ سرانه کشوری مصوب، برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

بیست هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از تاریخ ۱۹ الی ۲۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی آماده بازدید علاقه مندان است./ایرنا

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.