تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹

معاون وزیر دادگستری:

دولت با تدوین پیوست‌های رسانه‌ای طرح‌های اجرایی، کام مردم را شیرین کند

دولت با تدوین پیوست‌های رسانه‌ای طرح‌های اجرایی، کام مردم را شیرین کند
تهران - معاون امور بین الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری گفت: دولت برای اینکه بتواند از حقوق مردم دفاع کند، باید پیوست‌های رسانه‌ای هدفمند طراحی کند تا شیرینی و حلاوت اقداماتی که برای آبادانی و سربلندی میهمن در حال انجام است، برای ملت ماندگار شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی هشتم شهریور امسال در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت با تقدیر و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: بنده در این سی و چند سال از همه‌ دولت ها با گرایش‌ها و توان‌های مختلف حمایت کردم. همه‌ دولت‌ها مستحق این کمک همه‌جانبه هستند. ما به همه‌ دولت‌ها کمک کردیم. لکن در مورد این دولت علاوه‌ بر کمک، بنده با نگاه به این دو ساله، تمجید هم می‌خواهم بکنم.

«کارآمدسازی فعالیت‌های رسانه‌ای دولت» تذکر رهبر انقلاب در این نشست بود که در این زمینه گفتند: برای هر اقدام مهم، یک پیوست تبلیغاتی روشن لازم است.

جنگ حقوقی دنیا علیه دولت سیزدهم

در همین رابطه «عسکر جلالیان» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تقدیر و تمجید از دولت مردمی و ضرورت کارآمدسازی فعالیت‌های رسانه‌ای دولت، اظهارداشت: تذکر رهبر فرزانه انقلاب درمورد کآرامدی رسانه‌ای از اقدامات دولت و بازتاب عملکرد دولت در رسانه‌ها تذکر بسیار به جایی بود؛ یکی از هجمه‌هایی که متوجه دولت سیزدهم است و در ۲ سال فعالیت خود با آن روبرو بوده است؛ جنگ حقوقی است که دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی کرده است؛ این جنگ حقوقی تنها گوشه‌ای کوچک از جنگ رسانه‌ای است.

وی تصریح کرد: هیچ یک از دولت‌های سابق با جنگ حقوقی در عرصه بین‌الملل مواجه نبودند اما اکنون هم در حوزه داخلی و هم خارجی جنگ رسانه‌ای علیه کشور بسیار تشدید شده است و یکی از کارهایی که دولت باید انجام دهد، «تعریف پیوست رسانه‌ای برای طرح‌های اجرایی» است.

جلالیان افزود: دولت سیزدهم باید برای هر طرح عمرانی، خدماتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی یا روابط بین الملل پیوست رسانه‌ای تعرف کند تا هم از حمله و هجمه مخالفان نظام جلوگیری کند و از سوی دیگر نیز اقدامات و دستاوردهای دولت را به خوبی به اطلاع مردم برساند.

معاون وزیر دادگستری گفت: اکنون هر طرح اجرایی دولت قبل از آنکه حتی مورد بهره‌برداری قرار گیرد توسط دشمن تخریب می‌شود تا جایی که بر اثر این هجمه‌های دشمنان، بیان دستاوردهای دولت برای مردم جاذبه خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین تهیه پیوست رسانه‌ای امور در دولت سیزدهم اگر نگوییم از اجرای طرح‌ها مهمتر است اما وجود این پیوست‌ها اهمیتی کمتر از اصل طرح‌ها ندارد.

معاون وزیر دادگستری افزود: اکنون دشمن با جنگ رسانه‌ای و هجمه‌های تبلیغاتی، امنیت و آرامش روانی مردم را به گروگان گرفته است و با ابزارهای رسانه‌ای که در اختیار دارد، آسایش مردم را مورد هدف قرار می‌دهد و با راهبردهای تبلیغاتی و رسانه‌ای به نوعی اخلاق عمومی، وحدت و انسجام مردم را مورد حمله قرار داده است.

وی اظهارداشت: جنگ رسانه‌ای و هجمه‌های تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران در نقض صریح بسیاری از اسناد بین المللی است؛ بنابراین از نظر حقوقی تعریف پیوست رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم درباره طرح‌ها و اقدامات دولت، حق مردم است و جزو حقوقی است که دولت باید برای آن تدبیر کند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.