تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۰۸

استاندار ایلام:

ضرورت فعالیت مواکب تا سه روز بعد از اربعین؛ آغاز موج بازگشت زوار از مرز مهران

ضرورت فعالیت مواکب تا سه روز بعد از اربعین؛ آغاز موج بازگشت زوار از مرز مهران
ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه در مجموع ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تاکنون از  این مرز تردد داشته اند، گفت: موج بازگشت زوار اربعین به کشور از طریق مرز مهران آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حسن بهرام نیا» در جلسه ستاد ویژه اربعین حسینی استان ایلام در ساختمان مانیتورینگ مهران اظهار کرد: با همدلی، همراهی و با برنامه ریزی خوب توام با تدبیر همه کمیته های ستاد اربعین استان، تا این لحظه یک میلیون و ۵۵۵ هزار نفر از مرز مهران به سمت عتبات عالیات از مرز مهران، خارج و ۹۳۰ هزار نفر از زوار از مرز وارد کشور شده اند.

وی تصریح کرد: با وجود تبلیغات صورت گرفته در خصوص عدم مراجعه به مرز مهران، در مجموع ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تاکنون از این مرز تردد داشته اند.

بهرام نیا با اشاره به اینکه هم اکنون موج بازگشت زوار اربعین حسینی از عتبات برای ورود به کشور از طریق مرز مهران روند افزایشی دارد، افزود: اوج ورود زائران امشب و فردا است که همه مسولان استان که تا کنون در صحنه و میدان بوده اند، باید پای کار باشند.

استاندار ایلام گفت: تاکنون در حوزه های مختلف برای تسهیل در تردد زوار خوب عمل شده، همه اعضای ستاد اربعین پای کار بودند و این افتخاری برای مردم و تاییدی بر صادق الوعد بودن دولت مبتی بر سفری ارزان، ایمن و راحت برای زوار اربعین است.

وی با اشاره به اینکه همه زائران که از مرز مهران تردد داشته اند، از وضعیت امکانات و زیرساخت‌های این مرز ابراز رضایت کرده اند، گفت: هیچ سالی مثل امسال نظم و انضباط در مرز مهران و تردد زوار وجود نداشته است، سال گذشته ترافیک زیادی در شهر وجود داشت اما امسال یگان ویژه و مرزبانی پای کار بودند و خوشبختانه در این زمینه مشکلی وجود نداشت.

استاندار ایلام عنوان کرد: امسال ناوگان حمل‌ونقل در بحث جابجایی زوار، چه درون شهری، برون شهری و چه در آن سوی مرز خوب عمل کردند و قابل تقدیر است.

بهرام نیا با اشاره به اینکه اتوبوس به اندازه در پایانه برکت برای حمل و نقل زوار به مقاصد به شهرهای آنان دپو شده است، عنوان کرد: تا کنون عملیات حمل و نقل زوار و انتقال به شهرهای مقصد خیلی خوب و روان بوده است.

وی گفت: از بسیج، سپاه، نیروهای امدادی و درمانی، مواکب، دستگاه های خدمات رسانی، دستگاه نظارتی، و رسانه های استان، همه عوامل دست اندرکار در اربعین و کمیته های ستاد اربعین استان که خوب پای کار بودند، تقدیر می کنیم.

استاندار ایلام یادآور شد: این هم افزایی در اربعین امسال شکل گرفت و همین عامل باعث رضایت زائران شد و باید گفت که در مقایسه با سال گذشته بسیاری از اقدامات دستگاه ها و کمیته های ستاد اربعین خوب بوده و عملکرد دستگاه مناسب بوده است.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه های اجرایی برای ۲ روز آینده برای بازگشت زوار پای کار باشند، گفت: امسال ۵ درصد تردد (خروج) و ۷ درصد در ورود زوار نسبت به سال گذشته افزایش داشته و امسال زیرساخت های استان ایلام آماده تر از سال های گذشته بود.

استاندار ایلام با بیان اینکه مواکب و کمیته های ستاد اربعین تا سه روز تا بعد از اربعین بایستی به خدمات رسانی به زوار را ادامه دهند، گفت: امسال از ظرفیت تاکسی های اینترنتی در پایانه برکت برای جابجایی زوار در مسیر برگشت استفاده می شود اما نرخ کرایه بر اساس مصوبه استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه نظارت بر نرخ کرایه تاکسی های اینترنتی بایستی تشدید شود، گفت: مواکب امسال با عشق و علاقه پای کار بودند.

بهرام نیا با اشاره به اینکه در مسیرهای پرتردد مثل مهران به دهلران گشت های پلیس راه حضوری پررنگ داشته باشند،عنوان کرد: زائرانی که با خودروهای شخصی به مرز مهران مراجعه کرده اند، حتما بایستی قبل از بازگشت به مقاصد خود چند ساعت استراحت کنند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مسیرهای منتهی به شهر مهران در بحث گشت های پلیس تقویت شوند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به اندازه کافی یخ و آب برای بازگشت زوار ذخیره سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در اربعین امسال ۲ سردخانه بعد از میدان اربعین در مرز مهران راه اندازی شد، گفت: این سردخانه ها نقش مهمی در تامین و توزیع به موقع آب خنک داشته برای زوار اربعین داشته است.

بهرام نیا در پایان با تقدیر از مردم استان ایلام در راستای برگزاری کنگره اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: مراسم سنتی چمر در راستای تکریم از خدمات مواکب و مردم فردا در پایانه برکت برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، مرز مهران کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.