تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

۲۲ هزار دوز واکسن کرونا وارد ایلام شد

۲۲ هزار دوز واکسن کرونا وارد ایلام شد
ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۲۲ هزار و ۸۰۳ دوز واکسن کرونا وارد استان شده که از این تعداد ۱۹ هزار و ۱۰۱ دوز مربوط به مرحله اول نفر و سه هزار و ۷۰۲ مورد نیز مربوط به مرحله دوم است.

جمیل صادقی فر شامگاه جمعه در کارگروه رسانه ای کرونا ایلام اظهار داشت: از تعداد واکسن های دریافتی مراحل اول (۱۹ هزار و ۱۰۱ دوز) تاکنون هشت هزار و ۸۷۷ دوز تزریق شده و از سه هزار و ۷۰۲ دوز دوم نیز ۲ هزار و ۱۶۲ دوز واکسن تزریق شده است.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون عمومی افراد بالای ۸۰ سال در استان افزود: ۲۵ درصد این افراد در مقابل کرونا واکسینه شده اند و این اشخاص بدون توجه به شایعات به مراکزی که با آنان تماس گرفته می شود برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه ۲ تا سه نوبت واکسن کرونا بصورت هفتگی وارد ایلام می شود، گفت: تاکنون چهار واکسن اسپوتنیک وی، سینوفارم، آسترازنکا و بهارات وارد استان شده که بیشتر به صورت ۲ دوز تزریق و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی بوده و در بسیاری از کشورها نیز استفاده می شود.

صادقی فر ادامه داد: افرادیکه در گروه اولویت تزریق واکسن قرار دارند مطابق اطلاع رسانی برای انجام واکسیناسیون به مکان های معرفی شده مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: همچنین اشخاصی که قبلا به کرونا مبتلا شده و جزو گروه های هدف هستند، با آنان تماس گرفته می شود تا جهت تزریق واکسن مراجعه کنند زیرا این واکسن ایمنی فرد در برابر ابتلای مجدد به کرونا را افزایش می دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: واکسن های تزریق شده به جامعه هدف کاملا بی خطر هستند اما عوارض موضعی این واکسن ها شامل بدن درد، قرمزی محل تزریق، تب خفیف و سردرد است که طبیعی بوده که این علائم نتیجه واکنش سیستم ایمنی بدن به آنتی ژن وارد شده به بدن است.

صادقی فر اضافه کرد: چنانچه این عوارض بیشتر از سه روز طول بکشد این افراد با شماره تلفن های ثبت شده در پشت کارت های واکسیناسیون تماس گرفته و وضعیت خود را گزارش دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: تاکنون مورد ابتلا به ویروس هندی یا افریقایی در ایلام شناسایی یا ثبت نشده است اما به توجه به شیوع این ویروس ها، امکان ابتلا در استان وجود دارد.

۲۷ هزار نمونه گیری در فروردین ماه امسال در ایلام انجام شد

صادقی فر اظهار داشت: ۲۷ هزار نمونه گیری تنها در فروردین ماه امسال انجام شد در صورتی که بیشترین نمونه گیری ما مربوط به اسفند ماه ۹۹ با ۱۵ هزار نمونه و در پیک قبلی آبان ماه با ۱۰ هزار نمونه بوده است.

وی با بیان اینکه آمار مبتلایان و بستری ها بشدت درپیک چهارم افزایش یافته بود، گفت: یکی ازویژگی های استان ایلام این است که با ورود هرپیک پای کارهستند وما دراین دوره به موقع ازپیک خارج شدیم.

معاون بهداشتی دانشگاهخ علوم پزشکی ایلام گفت: آمار بستری ها و فوتی های کرونا در استان سیر نزولی را سپری می کند که امیدواریم با این وضعیت شاهد رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی باشیم.

صادقی فر در خصوص رنگبندی وضعیت در شهرستان ها نیز افزود: رنگ بندی شهرستان ها براساس معیار های ستاد مدیریت کرونا کشور اعلام می شود و هیچ فرد یا گروه خاصی در آن دخیل نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: ایوان در بحث بیمار یابی یکی از شهرستان های پیشتاز و پایلوت کشور است و همین بیماریابی خوب در طرح شهید سلیمانی تاکنون و تشخیص زود هنگام بیماران باعث کاهش مرگ و میر در این شهرستان شده که قابل تقدیر است.

صادقی فر در خصوص دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام رضا ایوان یادآور شد: با پیگیری های رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام مشکل سی تی اسکن شهرستان های ایوان، چرداول و دهلران برطرف می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.