تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۱

اربعین بزرگترین موج انسانی دنیا برای معرفت افزایی است

اربعین بزرگترین موج انسانی دنیا برای معرفت افزایی است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اربعین بزرگترین موج انسانی دنیا است که زائران از اقصی نقاط جهان خود را به عتبات عالیات در کشور عراق می رسانند.

حجت الاسلام والمسلمین« اله نور کریمی تبار» در بازدید از قرارگاه رسانه ای اربعین (موکب شهدای فرهنگ، هنر و رسانه) استان ایلام در مرز مهران اظهار کرد: اربعین به عنوان یک حرکت فرهنگی و معنوی است که نقطه اصلی شروع آن در عراق و از شهر نجف تا کربلا به طول ۱۰۰ کیلومتر و مملو از جمعیت زائران است.

وی با بیان اینکه زیارت با معرفت زائران از اهمیت زیادی برخودار است، یادآور شد: حضور چشمگیر بانوان و کودکان و خردسالان در اربعین حسینی، نقطه مقابل هجمه های ضد دینی جبهه استکبار است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ادامه داد: رسانه های معاند غربی راهپیمایی با عظمت و گسترده فرهنگی و سیاسی اربعین را بازتاب نمی دهند یا با القای شبهات در بین افکار عمومی، اقدام به انتشار معکوس راهپیمایی اربعین می کنند.

وی اضافه‌ کرد: انگیزه مشارکت زائران در اربعین عشق به اهل بیت (ع)، جلوه ای زیبا از چشم‌ انداز حکومت اسلامی و حاصل همکاری عمومی، محبت، همدلی، اتحاد و جلوه ای باشکوه از آغاز حکومت عدل امام زمان (عج) است.

وی با بیان اینکه اربعین عاشورا را به ظهور صاحب امر (عج) وصل می کند، تاکید کرد: اربعین در ۱۴۰۰ سال پیش باعث آگاهی سازی مسلمانان در جامعه آن زمان بود و شهادت امام حسین(ع) و یاران گرامی ایشان و رسالت زینبی قیام عاشورا، باعث شکل گیری تبیین اهداف نهضت امام حسین (ع) شد.

امام جمعه ایلام ادامه داد: واقعه عاشورا عامل اتصال انسان به خدا شد و اسرای عاشورا نیز مبلغ و مبین فلسفه قیام عاشورا و بانی سعادت انسان ها شدند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در خصوص نقش رسانه ها در انعکاس اخبار اربعین، افزود: نقش عموم رسانه ها به ویژه رسانه های استان به عنوان پیام رسانان اهداف اربعین و عاشورا قابل تقدیر است و رسانه های متعهد با وجود سختی ها برای انعکاس اخبار واقعی و لحظه ای اربعین در مقابل جریان قوی و گسترده رسانه ای استکباری قرار گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: اجرای برنامه های فرهنگی و هنری جلوه های جدید و نوینی در بعد فرهنگی و معنوی اربعین است و نکته فرهنگی قابل توجه در اربعین به ویژه در امسال حمل تصاویر برخی از شهدا و زیارت بسیاری از زائران به نیابت از شهیدان چشمگیر است و این امر بیانگر زیارت با معرفت زائران اربعین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: این اداره کل در اربعین امسال با همکاری دستگاه های فرهنگی از جمله امور کتابخانه ها، بسیج هنرمندان، حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام اقدام به برپایی موکب فرهنگی هنری« شین» در سه راهی کارَزان کرده است که در قالب این ایستگاه فرهنگی همه روزه برنامه های متنوعی از جمله تعزیه، سنج و دمام زنی، اهدای کتاب، اجرای نمایش، عکاسخانه، مداحی و پخش فیلم برای زائران برگزار می شود.

علی هوشمند خاطرنشان کرد: در مهران نیز موکب قرارگاه رسانه ای اربعین با کمترین امکانات و تجهیزات و تنها با عشق به اهل بیت (ع) با مشارکت خودجوش خبرنگاران اقدام به خدمات رسانی رسانه ای می کند و خبرنگاران جلوه های زیبای اربعین را ثبت و ضبط می کنند.

به گزارش ایرنا، قرارگاه رسانه ای اربعین حسینی با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام به منظور پوشش گسترده کنگره بزرگ اربعین در این استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکیل شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.