تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

“به وقت شام” در موکب شین

“به وقت شام” در موکب شین
نگاه اقتصاد - استقبال زائران اربعین از تصویرسازی هنرمندان ایوانی از واقعه ورود اسرای کربلا به شام.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، اسدی‌نیا مسئول موکب هنرمندان ایلام و ایران”شین” گفت: در هفتمین روز از فعالیت موکب فرهنگی هنری شین برنامه‌های متنوعی با حضور هنرمندان استان برگزار شد.

وی با اشاره به تأثیر هنر تعزیه در نشان دادن مصائب امام حسین (ع) و درونمایه اسلامی آن گفت: اجرای تعزیه “به وقت شام” به کارگردانی “محمدرضا وافری” و هنرنمایی بازیگرانی از شهرستان ایوان، از تأثیرگزارترین برنامه‌هایی است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و بسیج هنرمندان در موکب شین برگزار شده و مخاطبان بسیاری را به سوی خود جذب کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: موکب شین امروز همچنین میزبان جمعی از هنرمندان انجمن تجسمی استان، دانشجوهای رشته گرافیک و اعضای بسیج هنرمندان بود که با اجرای کارگاه زنده نقاشی به خلق آثار اربعینی پرداخته و ارادت خود را به امام حسین (ع) با زبان هنر نشان دادند.

وی در ادامه افزود: گروه “آوای آسمان” به سرپرستی “علی شوهانی‌نژاد” یکی از گروه‌های سرود انقلابی استان است که از ابتدای فعالیت موکب شین، سرودهای متنوعی را برای زائران اربعین اجرا کرده است.

اسدی‌نیا در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های عکس در موکب شین گفت: سومین نمایشگاه عکس اربعین در موکب شین نیز امروز با همکاری بسیج هنرمندان استان برگزار شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

گفتنی است موکب فرهنگی هنری شین تا ۱۶ شهریور در سه راهی کارزان جنب موکب محبان امیرالمؤمنین(ع) بنیاد مستضعفان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.