تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام؛

موکب فرهنگی هنرمندان ایران و ایلام(شین) راهی برای انتقال فرهنگ و هنر ایلام به دیگر نقاط کشور است

موکب فرهنگی هنرمندان ایران و ایلام(شین) راهی برای انتقال فرهنگ و هنر ایلام به دیگر نقاط کشور است
نگاه اقتصاد-

 

علی هوشمند روز پنج‌شنبه در بازدید از ایستگاه فرهنگی هنرمندان ایران و ایلام(شین)واقع در سه‌راهی کارَزان گفت: هدف فعالیت‌های فرهنگی این موکب بزرگ، استفاده از ظرفیت هنرمندان توانمند، تبادل و تعامل فرهنگی و بومی استان، با دیگر نقاط کشور است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، هوشمند افزود: موکب هنرمندان ایران و ایلام (شین) با اجرای ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و ادبی برای دومین سال متوالی فعالیت‌های مختلف هنری، ادبی، فرهنگی و تجسمی در خدمت زائران است.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های موکب فرهنگی شین تاکنون با استقبال خوب زائران و هنرمندان همراه بوده، افزود: در این موکب برنامه‌هایی شامل اجرای تعزیه، سرود، شعرخوانی با گویش محلی و زبان فارسی، نمایش فیلم سیار، کتابخوانی، عکاس خانه، دمام و سنج زنی، اهدا کتاب، به تصویر کشیدن سویه مردمی اربعین و دیگر فعالیت‌های مرتبط با این ایستگاه فرهنگی انجام می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: ایلام به عنوان استانی مرزی همزمان محل تردد زائران ایرانی به مقصد عتبات عالیات و باب‌الرضا برای زائران عراقی برای زیارت امام هشتم است و اجرای این گونه فعالیت های فرهنگی و هنری در مسیر تردد زائران ضرورت دارد.

وی اجرای این گونه برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی را نوعی تبادل هنر و ادبیات استان ایلام با دیگر مناطق کشور و زائران و مسافران عراقی دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام یادآورشد: موکب هنرمندان ایران و ایلام(شین) در کنار موکب بزرگ بنیاد مستضعفان واقع در سه راهی کارزان و در نقطه طلایی و محل تلاقی مسیر رفت و برگشت زائران برپا شده و یک توقفگاه برای رفع خستگی مسافران عتبات عالیات است که در هنگام استراحت در موکب بزرگ بنیاد مستضعفان، به تماشای برنامه‌های ایستگاه شین نیز می پردازند.

ایستگاه فرهنگی‌ هنرمندان ایلام و ایران(شین)برای دومین سال پیاپی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی: ادارات‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه‌های عمومی، حوزه هنری، بسیج هنرمندان در محوطه موکب بزرگ بنیاد مستضعفان از چهارم تا شانزدهم شهریور خدمات فرهنگی، هنری، ادبی و تجسمی در بخش های مختلف ارائه می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.