تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵

برنامه زنده تلویزیونی کشور تونس؛ محمود پاک‌نیت: یعقوب نبی بهترین نقشی بود که بازی کردم

برنامه زنده تلویزیونی کشور تونس؛ محمود پاک‌نیت: یعقوب نبی بهترین نقشی بود که بازی کردم
تهران- بازیگر سریال یوسف پیامبر (ع) می‌گوید: نقش‌های منفی و مثبت زیادی بازی کرده‌ام،
اما شخصیت یعقوب نبی (ع) بهترین نقشی بود که بازی کردم، هر بار صحنه دیدار یوسف و پدر را می بینم گریه می‌کنم.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمود پاک‌نیت در برنامه زنده تلویزیونی در شبکه قرطاج تونس در پاسخ به سوال مجری در این باره که در بین نقش‌هایی که بازی کردید وجه ممیزه نقش حضرت یعقوب (ع) برای شما چه بود؟ اظهار داشت: داستان یوسف (ع) بهترین قصه قرآنی است و برای من بازی کردن در شخصیت یعقوب (ع) که در قرآن ذکر شده و شخصیت خیلی مهم و پدر حضرت یوسف (ع) است خیلی مهم بود.
هر وقت سکانس دیدار یعقوب و یوسف را می‌بینم گریه‌ام می‌گیرد
پاک‌نیت همچنین درباره سکانس مربوط به پدیدار شدن ناگهانی ابر در آسمان در زمان فیلم‌برداری ملاقات حضرت یوسف (ع) با پدر اظهار داشت: بهترین سکانسی که در قصه حضرت یوسف (ع) است دیدار پدر و پسر بعد از سال‌های زیاد فراق و دوری از هم بود. من هر وقت این سکانس را می‌بینم گریه‌ام می‌گیرد. این سکانس با سه دوربین فقط با یک برداشت گرفته شد؛ از زمانی که از شتر می‌افتد تا زمانی که در آغوش یوسف (ع) قرار می‌گیرد. البته سه بار با دوربین تمرین کردیم که همه چیز در یک برداشت انجام شود.
معجزه شد و آسمان ابری
وی خاطرنشان کرد: مرحوم فرج الله سلحشور (کارگردان سریال یوسف پیامبر) دوست داشت در قسمتی که یوسف و پدرش با هم ملاقات می‌کنند باران ببارد. چون هوا آفتابی و لباس‌ها واحد بود گفتند اگر باران بیاید ممکن است گلی شوند و دیگر این لباس‌ها را نداشته باشیم، اما نیت کارگردان آنقدر قوی بود که معجزه شد و در زمان فیلمبرداری آسمان ابری شد.
مجری خطاب به پاک‌نیت که با یادآوری این صحنه اشک‌هایش سرازیر شده بود، گفت: هنوز هم تحت تاثیر قرار می‌گیرید.
پاک‌نیت همچنین در پاسخ به این سوال مجری که آیا این سریال بر اساس آیات قرآنی ساخته شده یا اختلاف داشت؟ گفت: بر اساس آیات قرآن بود. آنچه در قرآن درباره حضرت یوسف (ع) است، چند صفحه است اما سریال ۴۰ و چند قسمتی ساخته شده است.
اهمیت دادن به مسائل مذهبی و دینی در ایران بسیار قوی است
وی همچنین در پاسخ به این که ما آثار زیادی از ایران می‌بینیم، اما آنچه در ذهن ما متبادر می‌شود آثار مذهبی ایران است، دلیل این چیست؟ اظهار داشت: اهمیت دادن به مسائل مذهبی و دینی در ایران بسیار قوی است. به همین سبب، نویسندگان و کارگردانانی که کارهای مذهبی انجام می‌دهند زیاد هستند و در زمان حاضر دو کار مذهبی سلمان فارسی و موسی ساخته می‌شود.
هادی آجیلی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس، حسان یاسین خواننده و سید علی فیاضی قاری قرآن نوجوان از اصفهان حضور داشتند.
مجری همچنین پرسید، به فیلم محمد رسول الله(مجید مجیدی) در برخی کشورهای عربی به دلیل نمایش شمایل پیامبر (ع) مجوز پخش ندادند، چرا آقای مجیدی به چنین نتیجه‌ای رسید که پیامبر را به این نحو نشان دهد و مشکلی نیست؟
این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون پاسخ داد: برداشت هر کارگردانی از یک قصه، یک چیز خاص است و دیدگاه آقای مجیدی این بود که می‌شود پیامبر (ص) را نشان داد که البته بخش بسیار بسیار اندک از چهره پیامبر (ص) نشان داده شده است، این خواسته‌ای که دارد و تمام خواسته‌ها نیست و دیدگاه وی همین بوده است. چنانکه در فیلم‌هایی مانند حضرت عیسی(ع) و شخصیتی به نام موسی در یکی از فیلم‌های خارجی نشان داده شد.
در این برنامه قاری نوجوان به‌طور زنده آیاتی از کلام الله مجید تلاوت و احسان یاسین نیز دو قطعه موسیقی اجرا کرد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.