تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۱۵

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

اجرای قانون خرید تضمینی گندم در دولت سیزدهم/ تا خودکفایی تولید راه زیادی نداریم

اجرای قانون خرید تضمینی گندم در دولت سیزدهم/ تا خودکفایی تولید راه زیادی نداریم
تهران- سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای قانون خرید تضمینی گندم مهمترین دستاورد دولت سیزدهم است چراکه گندمکاران را نسبت به تحویل محصول خود به دولت تشویق کرد.

 

علیرضا نظری افزود: اصلاح ۲ تبصره از قانون خرید تضمینی ۱۱ قلم از محصولات اساسی کشاورزی در مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۹ تصویب شد.

وی ادامه داد: وزارت کشاورزی براساس قانون ابلاغی شورای سیاستگذاری و قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی را با ترکیب وزیر جهاد کشاورزی، وزیر اقتصاد و دارایی، ۲ ناظر از مجلس شورای اسلامی و پنج نفر از تشکل های کشاورزی برای قیمت گذاری محصولات کشاورزی تشکیل داد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نتیجه نشست های این شورا خرید هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم در سال گذشته بود.

نظری اظهار کرد: با توجه به اجرای درست قانون خرید تضمینی در این شورا و توسط وزارت جهاد کشاورزی تا چند روز قبل ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم خریداری شد که نسبت به پارسال خرید گندم ۲ برابر افزایش داشته است.

وی گفت: تا رسیدن به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن خرید گندم که مصرف آرد نانوایی ها و آرد صنعتی و موارد دیگر است و خودکفایی تولید گندم راه زیادی نداریم .

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که با تلاش دولت در اجرای قانون قیمت گذاری گندم ، سال آینده به خودکفایی در این محصول برسیم.

نظری گفت: دولت سیزدهم در تامین نهاده های دامی به عنوان زیرساخت تولید، حمایت از تولیدکنندگان برنج و چای و جلوگیری از قطع برق چاه های کشاورزی با تدابیر و راهکارهای نتیجه بخش، این آسیب ها را مدیریت می کند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.