تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

۲ میلیارد ریال اضافه وجه دریافتی از زائران در مهران عودت داده شد

۲ میلیارد ریال اضافه وجه دریافتی از زائران در مهران عودت داده شد
ایلام - سرپرست تعزیرات حکومتی استان ایلام گفت: ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اضافه وجه اخذ شده از زائران در پایانه مسافربری برکت و پارکینگ اربعین عودت داده شد.

“سید مهدی محمدی” روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: تعزیرات حکومتی در ایام اربعین امسال ۲ شعبه سیار در پارکینگ بزرگ اربعین و پایانه مسافربری برکت دایر کرد که این شعب بر روند قیمت های مصوب نظارت داشت.

وی افزود: در پارکینگ بزرگ اربعین باتوجه به اینکه برای هر شب نگهداری خودروی زائران ۲۵۰ هزار ریال مصوب شده بود و مسئولان پارکینگ به عنوان بیعانه از زائران مبالغی را دریافت کرده بودند که با بازگشت زائران و هنگام تحویل خودرو مابه التفاوت آن مبلغ به مالکان وسایل نقلیه بازگردانده شد.

محمدی ادامه داد: در این راستا هزینه نگهداری خودروها از مبلغ بیعانه کسر و مابقی پول به رقم یک میلیارد ریال به عنوان مابه التفاوت بیعانه به صاحبان خودروها برگشت داده شد.

وی یادآور شد: در پایانه مسافربری برکت هم رانندگان یا شرکت های مسافربری که اقدام به دریافت مبالغی بیش از نرخ مصوب کرده بودند مکلف به بازگرداندن اضافه بها به زائران شدند.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان ایلام اضافه کرد: اضافه بهای پرداختی به زائران در پایانه برکت یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بود که قبل از عزیمت به استان های مبدا به حساب واریز شد.

محمدی بیان کرد: همچنین مدارک هویتی و شناسایی رانندگان و اتوبوس آنها نیز یاداشت شد تا به عنوان یک تخلف عمومی با آنها برخورد قانونی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه هزینه عودت شده به زائران در همان محل پارکینگ های برکت و اربعین به حساب زائران برگشت داده می شد، تاکید کرد: استقرار شعب سیار تعزیرات حکومتی در این پارکینگ ها برای جلوگیری از تخلف بسیار موثر و بازدارنده بود.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان ایلام یادآور شد: این شعب تا زمان خروج تمامی زائران اربعین از مهران در محل های پارکینگ اربعین و برکت استقرار و بر قیمت های مصوب نظارت دارند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای ماه صفر تا کنون بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر اربعین از مرز مهران تردد داشته اند.

۶۰ درصد زائران از مرز مهران عبور کرده اند.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی ترین و مهمترین گذرگاه زمینی کشور به سمت عراق است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.