تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

میزبانانی که به دیدار مهمان خود می‌روند

شوق دیدار شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با رهبر معظم انقلاب

شوق دیدار شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با رهبر معظم انقلاب
زاهدان- تاب سال‌ها انتظار اهالی سیستان و بلوچستان به پایان رسید و باری دیگر موعد دیدار اهالی سرزمین نخل و آفتاب با رهبر معظم انقلاب وصف شورانگیزی در میان مردم منطقه رقم زد، آخرین باری که اهالی این دیار با یار امام دیدار کردند به سال ۸۱ بازمی‌گردد.

به گزارش ایرنا این بار مردمان سیستان و بلوچستان قرار است پس از سالها به دیدار مهمانشان در تهران بروند، رهبر معظم انقلاب در ۴۶ سال پیش به واسطه اقامت اجباری که توسط رژمی پهلوی رخ داد به مدت سه سال میهمان مردم سرزمین نخل و آفتاب در شهرستان ایرانشهر بود، حضوری که مردم استان همچنان‌ شاهد برکاتش هستند، بنابراین مردم این دیار به میزبانی از ایشان افتخار می‌کنند و همواره از وصف مهمان برای رهبرشان بکار می‌برند.

مردم سیستان و بلوچستان از اینکه می‌توانند بدون واسطه رهبر خود را از نزدیک ببینند سر از پای نمی‌شناسند، پس از اعلام خبر “بشارت دیدار مردم سیستان و بلوچستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۰ شهریور” از سوی نماینده ولی فقیه در استان، مردم ولایت مدار این نقطه از ایران اسلامی هر کدام در شبکه‌های اجتماعی به نحوی از این خبر خوش، ابراز خرسندی کردند.

امروز که عده‌ای مغرض تلاش دارند زیبایی جمهوری اسلامی را نادیده گرفته و با مهمل بافی لایه‌هایی سترگ از بی اعتمادی میان مردم و نظام بکشند، مردم سیستان و بلوچستان در تلاشند بدون توجه به آنچه در دنیای وهم آلود رسانه‌ها و تبلیغات چی‌های اجیر شده می گذرد به سوی نور بشتابند.

در این میان شور و شوق جوانان پررنگ‌تر احساس می‌شود، جوانان انقلابی دیدار اولی، سر از پای نمی‌شناسند و هر کدام به گونه‌ای در تلاش‌اند تا در جمع کسانی که به دیدار رهبری می‌روند حضور پیدا کنند.

تحقق آرزویی دیرین

یکی از بزرگان طایفه بزی در منطقه سیستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: سالها آرزوی دیدار با رهبر معظم انقلاب را داشته‌ام که خوشبختانه این امر در حال محقق شدن است و از اینکه قرار هست به زودی حضرت آقا را از نزدیک دیدار کنم سر از پای نمی‌شناسم.

محمد بزی ادامه داد: شوق و علاقه من برای دیدار با رهبر معظم انقلاب را نمی توان در واژه و جمله توصیف کرد.

وی عنوان کرد: عظمت، اقتدار، شخصیت کاریزماتیک و محبوبیت رهبر معظم انقلاب شرایطی را به وجود آورده که هر ایرانی آزاده‌ای آرزو دارد این بزرگوار را از نزدیک زیارت کند.

یکی از معتمدان طایفه شه بخش در بلوچستان نیز عنوان کرد: آخرین باری که سعادت و توفیق دیدار به رهبر معظم انقلاب را داشتم به سال ۸۱ بازمی‌گردد که حضور ایشان در استان مایه خیر و برکات بود.

محمد شه بخش ادامه داد: روزگاری افتخار میزبانی حضرت آقا را داشتیم، مهمانی که توسط حکومت طاغوت به اجبار در بلوچستان آمدند اما این آمدن روزنه‌های امید به سوی روشنایی و رستگاری را در دل مردم غیور سیستان و بلوچستان ایجاد کرد.

وی گفت: با حضور حداکثری مردم در این مراسم؛ اتحاد، وحدت و همدلی مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان به گوش همگان خواهد رسید.

این معتمد طایفه شه بخش خاطرنشان کرد: قطعا حضور مرزبانان سیستان و بلوچستان در شرایط ملتهب کنونی که بدخواهان ایران و انقلاب در صدد آسیب زدن هستند، باعث افزایش بصیرت مردم و ارتقای سطح انسجام و همدلی ساکنان این خطه برای توسعه ایران، تامین امنیت ملی و حفط تمامیت ارضی کشور خواهد شد.

یکی از ساکنان زابل نیز اظهارکرد: از آنجا که ولایت فقیه نایب برحق مهدی موعود است، بنابراین دیدار با رهبر معظم انقلاب به مثابه دیدار با امام زمان (عج) است.

علی سنچولی تصریح کرد: اطاعت از فرمان نایب امان زمان (عج) از اوجب واجبات است، پس چه بهتر که این فرمامین، منویات و توصیه‌های دلسوزانه و پدرانه را از نزدیک و بدون واسطه از زبان خود حضرت آقا بشنویم.

وی افزود: وقتی که برنامه دیدار با مقام معظم رهبری نهایی شد، حس غیر قابل وصفی را تجربه کردیم از خدای منان طلب طول عمر برای مقام عظمای ولایت را دارم.

یکی از ساکنان دلگان نیز گفت: رهبر معظم انقلاب تلاش ها و زحمات زیادی برای حفظ ایران اسلامی از گزند دشمنان مردم ایران متحمل شدند. دیدار با ایشان و قدردانی از رنج هایی که برای ملت و کشور متحمل شدند، وظیفه هر انسان آزاده ای است.

مجید شهلی بر بیان کرد: دیدار با رهبر معظم انقلاب رویایی بود که به حقیقت پیوست. خواسته ما محقق شد و شیرین ترین رویایی که در ذهن ما بود که به حقیقت تبدیل شد.

وی اظهارکرد: امیدوارم ما به عنوان عضو کوچکی از جامعه سعی در رسیدن کشتی انقلاب با سکانداری بر حق رهبر معظم انقلاب به سرمنزل مقصود داشته باشیم.

دیدار ۲ هزار شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با رهبر معظم انقلاب

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با درخواست‌های مکرر مردمی و پیگیری‌های به عمل آمده مقرر شد؛ تا فردا دوشنبه دیدار ۲ هزار نفر از اقشار مختلف شیعه و سنی این استان با رهبر معظم انقلاب انجام شود.

رضا شریفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از پیگیری‌های مکرر مسوولان استان، مجموعه شورای راهبردی، تلاش‌های نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و درخواست‌های مکرر مردمی مقرر شده یک خبر مسرت بخش و امیدوار کننده آنهم دیدار با رهبر معظم انقلاب داده شود.

وی افزود: اوج درخواست‌ دیدار با رهبر معظم انقلاب پس از سفر حجت‌الاسلام و المسلیمن حاج‌علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه و هیات همراهشان که سال گذشته به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب به استان آمدند انجام شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از ابلاغ این برنامه و موافقت رهبر معظم انقلاب برنامه‌ریزی‌های مفصلی انجام شده و قرار است بیستم شهریور ماه این سفر و توفیق شامل حال مردمان این استان شود.

وی عنوان کرد: کمیته‌های تخصصی در حوزه دعوت، اعزام، اسکان، حوزه پیوست رسانه‌ای و تبلیغی این دیدار شکل گرفته است.

شریفی ادامه داد: تلاش شد از همه اقشار مردمی از شمال تا جنوب، شیعه و سنی، فارس و بلوچ، دانشگاه و دانش آموزان، بانوان استان، فعالان فرهنگی، تجار و اصناف مختلف در مجموع طیف وسیعی از مردم در این دیدار حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این دیدار سهم سیستان و بلوچستان ۲ هزار نفر پیش بینی شده که با تایید فرمانداری‌ها و هیات‌های مشورتی قرار است این لیست‌ها واصل و پس از بررسی نهایی اعلام شد تا نمایندگان مردم استان انشالله خدمت مقام معظم رهبری برسند و پیام وحدت، انسجام، یکدلی و ارادت مردم را تقدیم ایشان کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره راهگشا بوده است قطعاً این دیدار باعث ایجاد موجی از امید، انسجام و یکدلی در استان خواهد بود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.