تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸

استاندار ایلام: اتصال خط ریلی اسلام‌آباد – مهران مطالبه اصلی مردم است

استاندار ایلام: اتصال خط ریلی اسلام‌آباد – مهران مطالبه اصلی مردم است
ایلام - استاندار ایلام با اشاره به اینکه اتصال خط ریلی اسلام‌آباد - مهران مطالبه اصلی مردم استان ایلام است، گفت: تلاش‌ها برای اجرایی شدن این طرح ادامه دارد.

 

حسن بهرام نیا شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: استان ایلام از موقعیت بسیار خوبی در کشور برخودار است و با توجه به مرز مشترک با کشور عراق، فرصت خوبی برای رونق و توسعه‌ اقتصادی استان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مطالبات مهم استان در سفر رئیس‌جمهور، اتصال خط ریلی اسلام‌آباد غرب به مهران است که تلاش‌ها برای اجرایی شدن این طرح ادامه دارد و در دستور کار است.

به گفته وی، در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان ایلام، خط آهن دهلران به مهران مصوب شده است و در سفر رئیس جمهور به استان نیز پیگیری‌ها برای تخصیص اعتبار به این پروژه ادامه خواهد شد.

استاندار ایلام یادآور شد: ۶ درصد منابع نفتی و ۱۱ درصد منابع گازی کشور مربوط به استان ایلام است که پس از سال‌ها پرونده‌ مالیاتی نفت و گاز به ایلام انتقال داده شد و سالانه از این طریق بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال وارد استان می‌شود.

وی افزود: کمتر از ۲ سال ۶۴ هزار میلیارد ریال برای تکمیل و ارتقا زیرساخت‌های اربعین در استان هزینه شده است که بخش اعظمی از این میزان اعتبارات و کارهای زیرساختی مرتبط به حوزه‌های راه‌های استان بوده است.

بهرام نیا اضافه کرد: بخشی از پروژه شباب – حمیل – کرمانشاه انجام شده است و پیگیری‌ها برای تکمیل این طرح در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ۵۰ کیلومتر از مسیر مهران – دهلران – اندیشمک برای چهار خطه کردن به پیمانکار واگذار شده است و بقیه این مسیر نیز در دستور کار است.

 

رضایتمندی زوار از زیرساخت های و امکانات استان ایلام

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مردم این خطه ثابت کردند که ایلام قطب اربعین و مهران نگین استان است، گفت: نتیجه‌ زحمات همه‌ اعضای ستاد اربعین و مردم، رضایتمندی زائران بود که افتخار بزرگی برای مردم این استان محسوب می‌شود.

بهرام نیا بیان کرد: ایام اربعین امسال سه میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۶۱ زائر از مرز مهران تردد کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۸۰ هزار نفر تردد بیشتر از سال گذشته بود.

وی ادامه داد: امسال برای بازگشت زائران ۲۴ هزار دستگاه اتوبوس، ۵۸۸ هزار زائر را از پایانه‌ مسافربری برکت به مقاصد خود انتقال دادند.

به گفته وی، از مجموع زائران اربعین امسال، ۳۶ درصد توسط ناوگان حمل و نقل عمومی و بقیه مسافران با خورده‌ای شخصی به مهران آمدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۶۰ درصد تردد زائران اربعین از طریق مرز مهران صورت گرفته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.