تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲

قلعه‌نویی:

ورزشگاه آزادی آبروی فوتبال ایران است/ من هم دوست دارم با آلمان بازی کنیم

ورزشگاه آزادی آبروی فوتبال ایران است/ من هم دوست دارم با آلمان بازی کنیم
تهران- سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: از رئیس جمهوری درخواست می کنم نگاه ویژه‌ای به استادیوم آزادی داشته باشد چرا که این ورزشگاه آبروی ورزش و فوتبال کشورمان است.

 امیر قلعه‌نویی بعد از برتری چهار بر صفر ایران برابر آنگولا در دیداری تدارکاتی، تاکید کرد: در ابتدا از ریاست جمهوری درخواست دارم نگاه ویژه‌ای به استادیوم آزادی داشته باشد، این استادیوم مظهر ملی است و یکی از استادیوم‌های کامل دنیا به شمار می‌رود. در سالیان گذشته از این استادیوم فقط استفاده کرده‌ایم و حالا باید به فکر آن باشیم.

وی ادامه داد: این استادیوم آبروی ورزش و فوتبال ملی‌ ما بوده و خواهد بود. شرکت توسعه وارد میدان شد تا به سر و وضع این استادیوم رسیدگی کند و دستی به آن بکشد اما این کار نیازمند نگاه ملی است تا به سرانجام برسد. آنهایی که این کار را شروع کرده‌اند شهامت داشته‌اند که قبول مسئولیت کرده‌اند و باید به آنها کمک کرد. وضعیت چمن ورزشگاه هم نیازمند مدیریتی ویژه است چرا که در حال خشک شدن بوده و باید برای آن فکری کرد.

سرمربی تیم‌ ملی بیان کرد: کیفیت زمین خوب نبود ولی ما بازی را خوب شروع کردیم و توانستیم به سه گل برسیم ولی بعد از گل کمی بازیکنان بی‌انگیزه شدند. طبیعی است چون هم شرایط زمین خوب نبود و هم وقتی سه گل می‌زنید، نگرش مصرف انرژی کمتر به وجود می‌آید. نکات مهم این بازی، کلین شیت کردن و اولین گل ملی شهریار مغانلو بود. توقع ما این است که بهتر و با انگیزه‌تر از این بازی کنیم. از نتیجه راضی هستیم ولی در دقایق بازی سرعت آن چیزی نبود که می‌خواستیم.

وی افزود: بازیکنان ما بعد از زدن گل اول بی‌انگیزه شدند و محدود به یک بازیکن نبود. ما باید به سمتی برویم که در هر شرایطی ساختارمان را حفظ کنیم. ما بعد از بازی راجع به این مساله با همکارانمان گفت‌وگو می‌کنیم. زمین خراب بود و هم بازیکنان چند روز دیگر بازی دارند، پس طبیعی بود که از خودشان محافظت کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال با بیان اینکه دنبال بهانه‌جویی نیست، افزود: در هر باشگاهی هم که بودم شرایط جدولی و پول خوب نداشتند اما من بهانه جویی نمی‌کردم. وقتی مسئولیت قبول کردیم باید هر آنچه توان داریم استفاده کنیم. ما هم نامه زدیم و دوست داریم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. شرایط فعلا همین است و باید در داخل زمین جبران کنیم.

وی تصریح کرد: من هم دوست دارم با آلمان بازی کنم. قبلا هم وقتی مربی تیم ملی بودم، اولین بازی تدارکاتی ما با مکزیک بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره افزایش سن بازیکنان با وجود اینکه استارت موفقیت خودش در مربیگری با جوانگرایی در استقلال رقم خورد، یادآور شد: بابت این سوال خیلی ممنونم. سوال خیلی خوبی بود. من روزی که به استقلال آمدم ۱۲ تا ۱۳ بازیکن رفتند و سراغ امیدها رفتم تا وحید طالب‌لو و پیروز قربانی و امیرحسین صادقی را آوردم.

قلعه نویی تاکید کرد: چند ماه دیگر تا جام ملت ها فاصله نداریم. من از روزی که آمدم بالای چهل بازیکن وارد زمین شدند و حرف شما را قبول دارم. علاوه بر اینکه به جام ملت‌ها فکر می‌کنیم به جوانگرایی هم باید نگاه داشته باشیم. البته تا وقتی بازیکنان باتجربه مثل طارمی و جهانبخش شرایط خوبی دارند باید نهایت استفاده را از آنها ببریم. چند جوان خوب داریم که در تیم‌ امید هستند و با آمدن آنها، شاکله تیم جوان می‌شود.

وی در خصوص نگاه ملی به بازی پرسپولیس و النصر، گفت: ابتدای صحبت‌هایم درباره تیم ملی ایران و درخواستم از رئیس جمهور صحبت کردم. هرچند جای استقلال هم در آسیا خالی است ما خیلی تلاش کردیم این تیم حذف نشود اما نشد. به نظرم از همین الان هر مسئولی که می‌تواند به باشگاه‌های کشورمان در آسیا کمک کند، باید از همین امشب کارش را آغاز کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال، گفت: وقتی در گل گهر بودم، مدیرعامل تراکتور از من خواست مشکل چهار بازیکن این تیم که ممنوع الخروج بودند را به واسطه دوستی که داشتم حل کنم و این کار را انجام دادم چون وظیفه ملی بود. حالا باز از همه وزرا می‌خواهم که کمک کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.