تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸

فرماندار دهلران:

محدودیت تردد بعد از فصل برداشت تصمیم گیری می شود

محدودیت تردد بعد از فصل برداشت تصمیم گیری می شود
ایلام - فرماندار دهلران گفت: تصمیم گیری برای کنترل و ایجاد محدودیت تردد ماشین های غیرساکن در صورت تداوم وضعیت کرونا در این شهرستان بعد از پایان برداشت محصولات کشاورزی و اتمام فعالیت کمباین ها انجام خواهد شد.

مجید عسگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قرارگیری در فصل برداشت محصولات کشاورزی که باعث افزایش ترددها شده و عمده ادوات کشاورزی برداشت محصول نیز از استان های همجوار به شهرستان آمده اند، کنترل ترددها را سخت کرده است.

وی افزود: درصورت نیاز به کنترل ترددها به دهلران در مبادی ورودی این شهرستان ایست بازرسی ها دوباره از سر گرفته خواهد شد و فقط کمباین داران دارای برگه سلامت حق فعالیت و برداشت محصولات کشاورزی شهرستان دهلران را دارند.

عسگری یادآور شد: در یک مقطعی هیچ موردی از کرونا در شهرستان دهلران ثبت نشد به همین دلیل مردم به خیال اشتباه پایان یافتن کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی را همچون قبل جدی نگرفتند و همچنین مجاورت جغرافیایی و ارتباط با شهرستان های آلوده از جمله شوش و دزفول در استان خوزستان که دارای آمار بالای مبتلایان هستند موجب افزایش آمار ابتلا به کرونا در دهلران شد.

وی با بیان اینکه بیشتر مبتلایان درمان شده اند، اضافه کرد: تعداد فوت شدگان نیز ۲ نفر است و با توجه به برنامه های مدیریتی مهار کرونا و همکاری مردم تعداد مبتلایان شهرستان کاهش خواهد یافت.

وی گفت: تصمیم به سفید اعلام کردن وضعیت شهرستان دهلران به علت نبود بیمار مبتلا در یک بازه زمانی ۲۰ روزه بود اما به علت بروز عواملی چون حضور کمباین داران از استان های همسایه، عدم اهتمام مردم به تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی و مجاورت با شهرستان های آلوده خوزستان آمار مبتلایان شهرستان دهلران را افزایش داد.

عسگری افزود: ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و افزایش نظارت ها ازسوی مسوولان از مصوبه های ستاد کرونا است که کماکان اجرای این مصوبه ها اجتناب پذیر است و البته یکی دیگر از دلایل ازدیاد بیماران، ناشی از افزایش دقت کارشناسان بهداشتی در روند بیماریابی کروناست.

وی در مورد وضعیت بازار شهرستان دهلران هم اظهار داشت: هنگام تعطیلی اجباری بازار و صنوف، اصناف و کسبه شهرستان دهلران با وجود تحمل فشارهای اقتصادی و مالی اما همکاری خوبی با ستاد کرونا داشتند و اکنون بازار دهلران و شرایط اقتصادی موجود کشش تعطیلی اجباری دیگری ندارد و بازاریان و مردم باید پروتکل های بهداشتی را به طور جدی دنبال کنند.

سه هزار و ۲۰۰ صنف مختلف در شهرستان دهلران فعال است.

شهرستان مرزی دهلران در ۱۸۰ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و هم اکنون در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.