تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

سودآوری و خدمت‌ رسانی دو بال موفقیت بانک صادرات ایران

سودآوری و خدمت‌ رسانی دو بال موفقیت بانک صادرات ایران
اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی نگاه اقتصاد - ✍️کبری فدایی

 

بانک صادرات ایران از جمله بانکهایی است که از سال ۱۳۵۷ به مالکیت دولت درآمد و پس از فراز و نشیب های فراوان در عرصه بانکداری دولتی و تغییرات مدیریتی و… از خرداد ماه سال ۱۳۸۸ به عنوان یکی از شرکتهای مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، با نماد و بصادر در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد.

 

از آنجا که این بانک از بدو فعالیت خویش احترام به مشتریان را در سرلوحه کار قرارداده بود و به جمله معروف و ماندگار«بانک صادرات ایران در خدمت مردم» به خوبی جامعه عمل پوشانده بود جای خویش را در میان دیگر بانک های مطرح دولتی و خصوصی به خوبی پیدا کرد و با بهره مندی از نیروهای تخصصی و کارآمد،حجم زیادی از نقدینگی موجود را جذب و در راستای آبادانی و اعتلای کشور هدایت نمود، که این خدمت رسانی در حال حاضر نیز با توان هر چه بیشتر در قالب های مختلف بویژه در همراهی با سیاست های کلان اقتصادی دولت و اعتلاء و پیشرفت کشور عزیزمان، همچنین پرداختن به مسئولیت های اجتماعی ادامه دارد، که از آن جمله می‌توان به کسب رتبه نخست پرداخت تسهیلات به دانش‌ بنیان‌ها، حمایت از صنعت پتروشیمی، حمایت از صنایع خودروسازی، پرداخت وام های قرض الحسنه ازدواج با هدف حمایت از زوج های جوان، پرداخت وام های قرض الحسنه فرزند آوری، کمیته امداد امام خمینی(ره) بالغ بر (۵۱۴ هزار میلیارد ریال) اشاره کرد.

 

از طرفی اختصاص سهم ۱۲ درصدی بانک صادرات ایران از مجموع تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های کوچک و متوسط در راستای تولید و اشتغال کشور طی سال ۱۴۰۱ از جمله مهمترین اقدامات بانک صادرات ایران بوده است و این بانک را به عنوان رکورددار در این خصوص معرفی نموده است.

 

با آنچه که گفته شد مهم‌ترین بخش این نوشتار در کنار مطالبی که در بالا تحت عناوین مختلف در عرصه های خدمت رسانی و…. بیان گردید، سودآوری قابل توجه با افزایش ۸۲۷ درصدی تراز مثبت در پایان سال ۱۴۰۱ است که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ تراز مثبت ۶۹ هزار میلیارد ریالی را به ثبت رسانده است، از طرفی eps و بهای تمام شده سهم در گزارش حسابرسی یکساله حکایت از این دارد که بانک صادرات سود قابل توجهی نسبت به سالهای گذشته خواهد داشت.

 

از اینرو بهای سهم، eps و سودآوری در این بانک در مسیر رشد و ترقی قرار دارد و این اتفاق طی هفته های گذشته و با توجه به افزایش بها وبصادر در بورس حامل خبرهای خوب و ارزشمندی برای سهامداران این بانک خواهد بود.

 

درآمد تسهیلاتی این بانک در پایان سال ۱۴۰۱ به بیش از (۴۰۹هزارمیلیاردریال) و مجموع هزینه سپرده های سرمایه گذاری در بازه زمانی فوق الذکر به بیش از ۳۴۰ هزار میلیارد ریال رسیده است،که با احتساب تراز مثبت ۶۹ هزار میلیارد ریالی، نسبت به رقم ۷ میلیارد ریالی سال ۱۴۰۰ بانک صادرات ایران بیش از ۸۲۷درصد افزایش را به نام خود به ثبت رسانده است.

 

شایان ذکر است بانک صادرات ایران همچنان در مسیر خدمت رسانی به آحاد جامعه و در راستای بسط و گسترش خدمات نوین بانکی در عرصه‌های مختلف اعم از بانکداری دیجیتال، جذب منابع و بهره مندی از آن در راستای اشتغال، تولید و… مشارکت و توجه بیش از پیش در اتخاذ تصمیمات مناسب در مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات خوب و مثمرثمری را به انجام رسانیده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.