تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

استاندار: عملیات اجرایی ۱۶ هزار واحد مسکن ملی در ایلام در حال اجراست

استاندار: عملیات اجرایی ۱۶ هزار واحد مسکن ملی در ایلام در حال اجراست
ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه از مجموع ۳۲ هزار واحد مسکن ملی سهمیه ایلام، عملیات ۱۶ هزار واحد در دست انجام است، گفت: پیشرفت طرح‌های نهضت مسکن نیازمند همکاری ۲ سویه بانک‌ها و اداره کل راه و شهرسازی است.

” حسن بهرام‌نیا” روز چهارشنبه در نشست شورای تامین مسکن استان با اعلام این‌که سهم ایلام از واحدهای نهضت ملی مسکن، ۳۲ هزار واحد است، اظهار کرد: از مجموع ۳۲ هزار واحد سهمیه ایلام از نهضت ملی مسکن، عملیات ۱۶ هزار واحد آغاز شده است.

وی تصریح کرد: از این میزان، «مسکن شهری» که توسط اداره کل راه شهریاری در حال اقدام است با ۶ هزار و ۸۴۱ واحد بیشترین سهم را دارد.

استاندار ایلام یادآور شد: از مجموع ۳۲ هزار واحد ملی مسکن که تعهد استان ایلام طی چهار سال است، هشت هزار واحد مسکن روستایی است که تاکنون عملیات پنج هزار و ۷۴۴ واحد آن آغاز شده است.

رییس شورای تامین مسکن استان ایلام با تاکید بر پرداخت سهم بانک‌ها از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، گفت: هیچ توجیهی از بانک‌ها در قبال عدم پرداخت سهمیه تعیین شده از تسهیلات مسکن ملی پذیرفتنی نیست، بانک‌ها باید به تکالیف قانونی خود در بحث نهضت ملی مسکن عمل کنند.

استاندار ایلام گفت: همه بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن، با قید سهم هر بانک از تسهیلات، توسط اداره کل راه و شهرسازی از طریق صدا و سیما اعلام شود.

بهرام‌نیا ادامه داد: به دلیل اهمیت بالای موضوع مسکن، در نشست‌های بعدی شورای تامین مسکن تنها مدیران کل استانی باید حضور داشته باشند مگر این‌که مدیران متولی حوزه‌ی مسکن خارج از استان باشند.

وی با بیان اینکه الحاق هرگونه زمین برای مسکن شهری و روستایی بلامانع است، خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات مسکن و تسریع در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از امروز به مدت چهار روز به‌طور مستمر و متواتر جلسات مسکن برگزار و به مدت یک هفته فقط به موضوع مسکن می‌پردازیم.

استاندار ایلام در ادامه با بیان اینکه اعلام رضایت مقام معظم‌رهبری از کنگره‌ی اربعین، بهترین پاداش برای دست‌اندارکاران این کنگره است، گفت: ایلام قطب اربعین و مهران نگین این قطب است، مردم اثبات کردند که ایلام پایتخت خادمین سیدالشهدا(ع) است.

استاندار ایلام بیان کرد: به دلیل ارتقای زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند، اربعین امسال تصادفات جاده‌ای به طور محسوسی کاهش یافت‌ و در رفت و برگشت زوار هیچ‌گونه ترافیکی را در مسیرهای مواصلاتی شاهد نبودیم.

وی گفت: از صدا و سیما و رسانه‌ها قدردانی می‌کنم، رسانه‌ها صحنه‌های زیبایی از اربعین را ثبت و ضبط کردند و شکوه اربعین را به تصویر کشیدند.

استاندار ایلام ابراز کرد: با پیگیری‌های انجام شده، میدان اربعین مهران با اِلمان‌های زیبا متاثر از کربلا طراحی و یک مسجد در پایانه‌ برکت ساخته می‌شود و باید در اسرع وقت عملیات این ۲ پروژه‌ مهم اجرایی شود.

بهرام نیا گفت: در ایام اربعین نشست‌های دیگری، نظیر جلسات اشتغال، مسکن و شورای هماهنگی بانک‌ها برگزار شد و همه‌ امورات استان تحت‌الشعاع اربعین قرار نگرفت.

وی افزود: امسال حدود سه میلیون و ۵۰۰ نفر از مرز مهران تردد کردند که در مقایسه با سال گذشته میزان مترددین، ۹ درصد رشد داشت.

استاندار ایلام با اشاره به کارهای فرهنگی در اربعین امسال گفت: امسال به امورات فرهنگی توجه ویژه شد و برنامه‌هایی برای معرفت‌افزایی برگزار شد و نماز جماعت در همه‌ی مواکب اقامه شد.

بهرام‌نیا با اشاره به این‌که بدون هیچ ترافیکی تردد انجام شده است، خاطرنشان کرد: مسیر ایلام – مهران به‌صورت چهار خطه و دو تونل زیر بار ترافیک رفت و در مجموع طی کمتر از ۲ سال پنج هزار میلیارد تومان برای حوزه‌ی راه‌ها هزینه شده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.