تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

پایتخت خادمان زائران حسینی سوگوار آل الله

پایتخت خادمان زائران حسینی سوگوار آل الله
ایلام - امروز زمین و آسمان را حزن و اندوهی ژرف فراگرفته و دل های سماوتیان و خاکیان در سالروز وفات ختم المرسلین و شهادت فرزند دردانه رسول خدا(ص) و سرور جوانان اهل بهشت سوگوار و ماتم زده است.

 امروز و در سالروز وفات اشرف مخلوقات هستی و شهادت میوه جانش، عالم و آدم را حزنی بی پایان فراگرفته است.

وفات پیامبر مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) شهید غریب شهر مدینه، داغی جگرسوز است که هیچگاه کهنه نمی شود و تا دنیا دنیاست این حزن و اندوه از ذهن تاریخ فراموش نخواهد شد.

در استان ولایی و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ایلام نیز مردم سوگوار پدر و فرزند یگانه بانوی عالم خلقت هستند و مراسم و آیین های مختلفی در اقصی نقاط این دیار به پاسداشت وفات پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) برپا شده است.

مردم استان ایلام پایتخت خادمان زائران اربعین که به تازگی از خدمت رسانی به زائران اربعین”این خط بی انتهای دلدادگی به خاندان رسول الله(ص)” با سربلندی و کسب رضایت زوار کویش فارغ شده اند، اکنون با حضور در محافل عزای پیامبر(ص) و فرزند گرانقدرش، ارادت و دلدادگی خود را به خاندان رسالت در صحنه ای دیگر نشان می دهند.

مردم ایلام همزمان و هم نوا با سایر مناطق کشور، صبح امروز و مصادف با ۲۸ صفر مراسم سوگواری رحلت جانگذار ختمی مرتبت پیامبر اکرم (ص) و شهادت دومین نور امامت و ولایت حضرت امام حسن مجتبی (ع) به عزاداری پرداختند.

مردم ولایی ایلام در سالروز رحلت پیامبر مهربانی و رحمت، حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت دومین نور ولایت حضرت امام حسن مجتبی(ع) حال و هوایی دیگر داشتند و با حضور در میدان ۲۲ بهمن و بعد از همراهی و پیاده روی با دسته جات عزاداری از مساجد و حسینیه های شهر به هسته مرکزی شهر، در مراسم و اجتماع بزرگ عزای اهل بیت (ع) شرکت کردند و به حضرت صاحب الامر (عج) برای این سوگ عظما تسلیت و تعزیت گفتند.

در این مراسم دسته جات عزاداری با حضور اقشار مختلف مردم از نقاط مختلف شهر ایلام در میدان ۲۲ بهمن گِرد هم آمدند و در عزای سالروز رحلت جانگداز پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) اشک ماتم ریخته و به سوگواری و عزاداری پرداختند.

همچنین مراسم عزاداری و سوگواری سالروز رحلت جانگداز پیامبر اکرم (ص) و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه ۲۳ الی ۲۵ شهریور ماه راس ساعت ۱۷ در حسینیه حضرت زینب کبری(س) دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام مراسم قرائت از دور زیارت پیامبراکرم(ص) مصادف با ۲۸ صفر در سالروز رحلت جانگدار پیامبر اکرم(ص) همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف استان ایلام قرائت می شود.

این برنامه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل حسینیه اهل بیت (ع) شهر ایلام با حضور مردم ولایت مدار و محبان آل الله برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش های ارسال نیز، آیین های سوگواری و عزاداری در سطح مساجد، حسینیه ها، تکایا و مراکز دینی و فرهنگی استان از جمله بقاع متبرکه و صحن مطهر امامزاده های این استان به ویژه امامزاده علی صالح(ع) و امامزاده سید حسن(ع)، امامزاده سید اکبر(ع) دهلران، امامزاده سید صلاح الدین محمد(ع) آبدانان و امامزاده سیدعبدالله(ع) ایوان برگزار می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.