تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۹:۴۵

بهره مندی یک هزار و ۶۱ واحد صنعتی ایلام از گاز

بهره مندی یک هزار و ۶۱ واحد صنعتی ایلام از گاز
ایلام - مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: یک هزار و ۲۶ واحد تولیدی و صنعتی در سطح استان، از جمله نواحی و شهرک های صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

 

عباس شمس اللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: طی چند سال‌ گذشته توسعه گازرسانی به صنایع موجب کاهش مصرف سوخت های آلاینده مانند گازوییل و مازوت شده است که می تواند تاثیر بسزایی بر بهبود کیفیت هوا و کمک به محیط زیست داشته باشد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۲ واحد صنعتی و تولیدی در سطح استان به شبکه گاز سراسری متصل شده اند که برای اجرای گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی سال جاری بیش از ۳۰ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه گازرسانی به واحدهای صنعتی از اولویت های این شرکت در استان محسوب می شود، یادآور شد: میانگین مصرف گاز مصرفی در صنایع استان سال گذشته ۲۲۱ میلیون متر مکعب بوده که برابر جایگزینی ۲۲۷ میلیون لیتر گازوییل مصرفی در صنایع شده است.

شمس اللهی با اشاره به فصل سرد سال، تاکید کرد: هر چند تامین گاز برای واحدهای صنعتی وظیفه این شرکت است اما با این وجود نامه نگاری های لازم به واحدهای صنعتی در خصوص برنامه ریزی جهت استفاده از سوخت دوم واحدهایشان به عمل آمده تا در مواقع اضطراری، آنان بتوانند در صورت بروز هرحادثه از جمله مواردی چون یخبندان از سوخت دوم و ذخیره شده خود استفاده کنند.

وی با اشاره به وضعیت گازرسانی روستایی در استان اضافه کرد: هم اکنون ۹۰ روستا در سطح استان کار گازرسانی در آنها انجام نشده که از این تعداد، مجوز گازرسانی به ۴۰ روستای استان اخذ و در مرحله انتخاب پیمانکار و فرآیند مناقصه هستند.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام تاکید کرد: سرانه جمعیت بهره مند روستایی استان از نعمت گاز طبیعی ۹۷ درصد است که با برنامه ریزی های انجام شده و با بهره برداری از ۹ روستای دیگر تا پایان سال جاری تعداد روستاهای برخوردار به ۵۱۰ روستا خواهد رسید و کار اجرایی و مطالعه چندین روستای دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

شمس اللهی اضافه کرد: سال گذشته عملیات گاز رسانی به ۳۵ روستا در دستور کار این شرکت قرار گرفت که با اتمام گازرسانی به این تعداد روستاها برنامه این شرکت به طور ۱۰۰ درصدی محقق شد.

وی در خصوص وضعیت گاز شهری نیز گفت: با گازرسانی به شهر پهله از توابع شهرستان مرزی دهلران در ماه گذشته، تمام شهرهای این استان از نعمت گاز برخودار شدند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.