تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹

معاون اجرائی رئیس جمهور:

مشهد یکپارچه آماده حضور زائران/اعتقاد دولت به حُسن میزبانی است

مشهد یکپارچه آماده حضور زائران/اعتقاد دولت به حُسن میزبانی است
مشهد - معاون اجرایی رئیس جمهور از تامین اعتبارات لازم برای میزبانی هرچه بهتر از زائران حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) خبر داد و گفت: اعتقاد دولت به حسن میزبانی از همه عاشقان امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) است و بر حسب وظیفه ذاتی و تشکیلاتی همه تدابیر لازم برای انجام این کار اندیشیده شده است.

محسن منصوری در پایان دومین روز از حضورش در مشهدالرضا با اشاره به تشکیل کارگروه ملی زیارت و اتخاذ تصمیمات لازم در این کارگروه تصریح کرد: عمده مصوبات پیش بینی شده در این کارگروه با دستور رئیس جمهور و پیگیری معاون اول عملیاتی شده است.

وی اظهارداشت: با وجود اینکه بار اصلی میزبانی به عهده مردم و مواکب مردمی است و این اقدامات به بهترین شکل در حال انجام است، دولت هم بر حسب وظیفه ذاتی و تشکیلاتی، تلاش کرد که مانند اربعین همه‌ی زیرساخت‌ها و امکانات را بسیج کند و در این ایام هم تمامی دستگاه‌ها و مجموعه‌ها را پای کار آورده‌ است.

از ورود کالاهای اساسی تا پیش بینی ها برای تامین سوخت
معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین به اقدامات انجام شده با هدف تنظیم بازار در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم جمعیتی که برای زیارت راهی این استان می شود لازم بود که پیش بینی هایی در زمینه تامین کالاهای اساسی داشته باشیم که این اقدام به صورت کامل و دقیق انجام و کالاهای اساسی مثل گوشت، مرغ، برنج، آرد به مقدار کافی وارد استان شده است.

منصوری گفت: در زمینه تامین سوخت در مسیرهای منتهی به استان خراسان رضوی و داخل استان نیز پیش بینی لازم انجام گرفته و تمام مخازن سوخت استان پر شده تا زائران با مشکلی در این زمینه مواجه نباشند.

معاون رئیس جمهور از اقدامات صورت گرفته در زمینه تامین امنیت زائران به عنوان مساله ای مهم یاد کرد و گفت: در زمینه امنیت با جلسات متعدد شورای تأمین آمادگی دستگاه‌ها در بهترین شرایط قرار دارد.

اضافه کردن ۶ رام قطار و ۱۰ فروند هواپیما
منصوری در حوزه سلامت مجموعه هلال احمر و وزارت بهداشت کاملاً آماده هستند امروز هم وزیر محترم بهداشت در استان حضور پیدا کردند.

وی به تامین اعتبار لازم برای تسهیل رفت و آمد زائران نیز اشاره کرد و افزود: علاوه بر بهسازی ۱۲۰۰ کیلومتر از مسیرهای منتهی به استان و حرم مطهر، ۶ رام قطار و ۱۰ فروند هواپیما به ناوگان عمومی برای تسهیل تردد زائران اضافه شده‌ است.

معاون اجرایی رئیس جمهور در پایان ابراز امیدواری کرد که در ۴۸ ساعت آینده هم همین روند ادامه پیدا کند و مسافران و زائران حضرت رضا(ع) به سلامت به شهرهای خودشان بازگردند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.