تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

هبوط فرشتگان از آسمان به سرزمین مشهد الرضا(ع)

هبوط فرشتگان از آسمان به سرزمین مشهد الرضا(ع)
ایلام - فرشتگان عرش برین امروز از آسمان به زمین نزول و هبوط کرده اند تا هم‌نوا با مردم ایران و شیعیان عالم در مصیبت عظمای شهادت اشرف مخلوقات خداوند سوگواری کنند.

 

واپسین روز ماه صفر مصادف با شهادت سلطان خراسان و شاه ایران زمین است، شهادت همان شاهی که بارگاه منورش بر روی همگان باز است و بار عام همیشگی دارد برای اهل عالم از سراسر گیتی.

پادشاهی که وصفش در دایره لغات ما نمی گنجد و مخیله کوچک ما توان درک عظمت جایگاه انسانیش را ندارد.

ایران ما مفتخر است و بر خود می بالد برای وجود چنین شاهی که در بارگاهش همه از غنی و فقیر یکسانند و حرم امن رضویش ملجأ و پناه همه درماندگان و در راه ماندگان است.

امروز سالروز شهادت سلطان کرم و مهربانی است که غریبانه و مظلومانه و دور از خانه و خاندان به دست شقی ترین افراد روزگار، جان به جان آفرین تسلیم کرد و خاک طوس را مفتخر به مدفن خویش ساخت و تا ابد تاج شرف بر سر مشهد نهاد و این شهر به دیگر بلاد عالم بر خود می بالد از وجود با کرم حرم علی ابن موسی الرضا (ع).

امروز و در موسم شهادت امام هشتم، مشهد الرضا(ع) به حلقه وصل میلیون ها عاشق و زائر تبدیل شده و از سراسر ایران و جهان دوستداران حضرتش خود را به بارگاه و حرم ملکوتیش رسانده اند تا حزن و اندوه این غم ابدی را به فرزند صاحب عزایش و منتغم خونش امام عصر (عج) تسلیت و تعزیت گویند.

اما جاماندگانی که سعادت حضور در حرم امن رضوی را نداشتند در اقصی نقاط ایران اسلامی محافل عزاداری شهادت شاه خراسانی را برپا کردند و مردم ولایتمدار ایلام نیز همپای دیگر مناطق کشور ارادت خالصانه خود را به حضرت سلطان عشق و خوبی ها نشان دادند.

در ایلام” پایتخت خادمان زائران اربعین حسینی”، همزمان با روزهای پایانی ماه صفر و به مناسبت وفات پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) و شهادت فرزندان گرامیش امامین همامین حسن مجتبی و رضا (ع) مراسم های عزاداری از شب چهارشنبه هفته گدشته تا امروز برپا و دایر شده است.

بقاع متبرکه امامزادگان، مساجد، تکایا و حسینه ها مراسم و آیین های عزاداری برپا شده و از صبح تا غروب امروز و همزمان با شهادت هشتیمن گوهر امامت و ولایت برنامه های متعددی در نقاط مختلف استان در حال برگزاری است یا برگزار می شود.

ستاد جاماندگان اربعین حسینی شهرستان ایلام صبح امروز مراسم پیاده روی از میدان قرآن به سمت حرم امامزاده علی صالح (ع) واقع در بخش صالح آباد از توابع شهرستان مهران و در ۳۰ کیلومتری شهر ایلام را تدارک دید که در این برنامه عاشقان خاندان رسالت که توفیق حضور در حرم امام رئوف را نیافته اند، در این پیاده روی معنوی شرکت کنند.

در روزهای پایانی ماه صفر به مدت سه شب مراسم عزاداری و سخنرانی در محل حسینیه حضرت زینب کبری(س) دفتر امام جمعه شهر ایلام برگزار شد و آستان قدس رضوی شب گدشته در مسجد صاحب الزمان (عج) از مهمترین مساجد شهر ایلام مراسم عزاداری و سوگواری برگزار کرد.

عصر امروز مراسم سنتی سوگواری و عزاداری چَمَر در شهرستان سیروان انجام می گیرد و همچنین در بقعه متبرکه سید صلاح الدین آبدانان دسته جات عزاداری و پخت و توزیع غذای نذری انجام می شود و سایر بقاع متبرکه امامزادگان از جمله علی صالح(ع) و سید حسن(ع) مهران هم محل تجمع عاشقان خاندان مطهر پیامبر مکرم اسلام(ص) است که با شرکت در این آیین ها عشق و ارادت و محبت خویش را به این خانواده نشان می دهند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.