تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

ساخت ۷۳ مدرسه در مناطق محروم ایلام توسط ستاد اجرایی فرمان امام

ساخت ۷۳ مدرسه در مناطق محروم ایلام توسط ستاد اجرایی فرمان امام
ایلام -  مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام گفت:

این ستاد از سال‌های گذشته تا کنون بیش از ۷۳ مدرسه در مناطق محروم و کم برخوردار استان ساخته یا تکمیل کرده است.

“محمد زارع” روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته تاکنون توسط بنیاد ۱۵ خرداد و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با همکاری سازمان نوسازی مدارس ایلام، بیش از ۷۳ مدرسه در سطح استان کامل ساخته و یا به صورت مشارکتی تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون دانش آموزان در مدارس ساخته شده مشغول تحصیل هستند، افزود: مدارس یاد شده در قالب یک کلاسه، سه کلاسه، ۶ کلاسه، ۹ کلاسه و ۱۲ کلاسه ساخته شده‌اند.

زارع با اشاره به اینکه دانش آموزان آینده سازان مملکت هستند و هرآنچه در زمینه آموزش آنها سرمایه گذاری شود قطعا نتیجه آن در جامعه و توسعه همه جانبه کشور دیده می‌شود، تصریح کرد: مشکلات و کمبودهای مدارس ایلام از طریق بنیاد برکت، بنیاد ۱۵ خرداد و بنیاد احسان که زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هستند پیگیری می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام با تاکید بر اینکه مدرسه‌سازی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات بنیاد برکت ستاد اجرایی در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور است، خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی، نهضت مدرسه‌سازی را به منظور توسعه فضاهای آموزشی، توزیع عادلانه امکانات تحصیلی و برقراری عدالت اجتماعی و آموزشی در مناطق محروم و روستایی کشور راه‌اندازی کرده است.

وی تصریح کرد: مدارس برکت در مناطق محروم مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور و با رعایت استانداردها و الزامات آموزشی و ضوابط فنی و زیربنایی ساخته و پس از تکمیل، تقدیم دانش‌آموزان این مناطق می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز در این دیدار با بررسی مشکلات ساخت مدارس جدید استان، بر حل مشکلات پیش رو در این زمینه و افزایش مشارکت جدی مسئولان دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

“جلال حمره” با بیان برخی راهکارهای مشارکت ستاد اجرایی در ساخت مدارس جدید استان، خاطرنشان کرد: مشارکت در تعمیر و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس یکی از اولویت نوسازی مدارس استان است که نیازمند همکاری و مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان خواهد بود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.