تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵

مواضع صریح رئیس‌جمهور در نیویورک در راستای تامین حداکثری منافع ملی است

مواضع صریح رئیس‌جمهور در نیویورک در راستای تامین حداکثری منافع ملی است
تهران- کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: نوع مواضع و تسلطی که شخص رئیس جمهور در حوزه‌های مختلف و در دیدارها و مصاحبه‌های خود در نیویورک داشتند، نشان می‌دهد که ما همچنان سیاست خارجی چند وجهی و چند بُعدی را در دستور کار داریم.

مهدی خورسند کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ما در خصوص اظهارات اخیر «آیت‌الله ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در دیدارها و مصاحبه‌های خود در حاشیه برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهارداشت: دولت سیزدهم در این مدت در حوزه سیاست خارجی و توسعه روابط با کشورهای مختلف اقدامات جهادی بسیاری انجام داده و دستاوردهای زیادی که در ماه‌های گذشته به دست آمده ماحصل اقدامات گسترده و فعالانه دستگاه دیپلماسی است.

وی با اشاره به لزوم پیوست رسانه‌ای جدی‌ برای دستاوردهای سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت: باید در خصوص اقدامات گسترده‌ای که دولت تا به امروز در حوزه سیاست خارجی و حتی فراتر از آن در حوزه ورود واکسن‌های کرونا در روزهای ابتدایی روی کار آمدن دولت انجام داده است و دستاوردها و تلاش‌های دولت در عرصه‌های مختلف تبیین صورت بگیرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: آزادسازی اموال و دارایی‌های ایران از انگلیس، کره جنوبی و برخی دیگر از کشورها تا به امروز و تداوم پیگیری‌ها جهت آزادسازی سایر دارایی‌های مسدود شده در کشورهای دیگر در آینده نشان از «تلاش و اقدامات گسترده دولت» دارد که می‌تواند و لازم است پیوست و حمایت رسانه‌ای را به همراه داشته باشد.

خورسند بیان کرد: نوع مواضع و تسلطی که شخص رئیس جمهور در حوزه‌های مختلف و در دیدارها و مصاحبه‌های خود در نیویورک داشتند، نشان می‌دهد که دولت همچنان «سیاست خارجی چند وجهی» و چند بُعدی را در دستور کار دارد.

وی گفت: در ایام برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل مقامات کشورهای مختلف باید مواضع خودشان را اعلام کرده و از ابزارهای موجود در مجمع عمومی برای تبیین گفتمان خودشان استفاده کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: در دوره‌های گذشته مسئولان ما از این فرصت شاید به نحوی که باید استفاده نمی‌کردند و متمرکز بر صرفاً یکی دو موضوع خاص بودند، اما پرداختن به جمیع شرایط و ابعاد مختلف بیانگر یک «بلوغ رویکردی و سیاسی در دولت سیزدهم» در حوزه سیاست خارجی است.

خورسند در پایان خاطرنشان کرد: همین رویکرد از سوی رئیس جمهور دولت سیزدهم است که داد ضدانقلاب و مخالفین این دولت را درآورده و البته این مایه افتخار است که رئیس جمهور ما در مجمع عمومی سازمان ملل فضایی را ایجاد می‌کند که در راستای تامین حداکثری منافع ملی است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.