تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵

ضربه های مهلک‌ دشمن به کشور از محل هنر و رسانه است

ضربه های مهلک‌ دشمن به کشور از محل هنر و رسانه است
نگاه اقتصاد  - نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان از سه حوزه فرهنگ، هنر و رسانه به کشور ما ضربه های مهلک اعتقادی، فرهنگی، فکری، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می زند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، «سارافلاحی» روز پنجشنبه در نشست هیات رییسه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: کشورهای معاند با تقویت حوزه های فرهنگ، هنر و رسانه خود به ما ضربه می زند ولی در کشور ما تقویت این سه بُعد تاثیرگذار که باید مدافع اصلی ارزش ها و اعتقادات ما باشند دارای اعتبارات و بودجه ای اندک است در حالی که رسانه های غربی بسیار قدرتمند عمل می کردند.

نماینده مردم شهرستان های ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ایوان، ملکشاهی و هلیلان افزود: فعالان هنر، فرهنگ و رسانه کشور از لحاظ پشتوانه هایی چون بیمه، یارانه، معیشت در مضیقه هستند.

وی تاکید کرد: مسئولان باید از مسیر هنر و رسانه آرامش را به جامعه تزریق کنند چرا که این اقشار جایگاه تأثیرگذاری در مدیریت افکار عمومی دارند و باید با اتکا به هنر و رسانه فرهنگ و تمدن غنی ایرانی اسلامی به دنیا معرفی شود و این موارد مستلزم تخصیص اعتبار است.

فلاحی ادامه داد: هنر و فرهنگ اقتصادی در دنیای امروز از اهمیت زیادی برخودار است اما چندان مورد توجه قرار نگرفته است و رسانه و هنرمندان در واقع سربازان اصلی خط مقدم جبهه های فرهنگی، اقتصادی، دینی، اعتقادی و سیاسی هستند و آنها توان دفاع هنرمندانه و ظریف از گفتمان انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

وی یادآور شد: از اعتبارات اربعین برای حوزه فرهنگ و هنر باید تزریق شود چرا که دشمن در حال ضربه زدن فکری و اعتقادی به اربعین است و مهران به عنوان گذرگاه اصلی اربعین بیش از پیش در خوزه اربعین نیازمند اعتبارات فرهنگی است.

***

 

باید الگوها و اسطوره های ملی به نسل جوان و نوجوان معرفی شوند

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هم گفت: انقلاب اسلامی در واقع یک انقلاب و نهضت فرهنگ و برگرفته از چارچوب دین مبین اسلام و فلسفه عاشورا است.

«علی اکبر بسطامی» افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به واسطه رسالت خطیر خود باید برای اشاعه مکارم اخلاقی و فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی تلاش و برنامه ریزی کند چرا که وقتی فرهنگ و هنر خوب عمل نکند جامعه دچار چالش می شود.

وی ادامه داد: کشور ما و حتی استان ایلام سرشار از الگوها و اسطوره های واقعی از همان دوران ایران باستان تا کنون به ویژه در دوران دفاع مقدس است که باید این الگوها برای نسل جدید را معرفی شوند.

بسطامی در خصوص اربعین هم ادامه داد: تاریخچه اربعین بدون ایلام و مهران ابتر است و نباید در تدوین برنامه های مربوط به جنگ تحمیلی و اربعین از نقش مردم استان مغفول مانده است.

وی خواستار توجه ویژه مسئولان وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی به رسانه های استان برای ایجاد یک مکان جهت فعالیت و استقرار رسانه ها، بیمه و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به آنها شد.

***

سرمایه گذاری در بخش فرهنگ و هنر ضعیف است

دیگر نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی هم گفت: استان ایلام از لحاظ زیرساختی از جمله راه های مواصلاتی و ایجاد راه آهن نیازمند توجه ویژه است.

«بهزاد علیزاده» افزود: سرمایه گذاری های کشور در حوزه های بسیار مهم فرهنگ، هنر و رسانه ضعیف است در حالی که انقلاب ما برگرفته از فرهنگ و تعالی است.

وی ادامه داد: در استان ایلام هنر و رسانه با وجود تلاش بی منت و خاموش رسانه ها و هنرمندان اما سرشار از ظرفیت ها و استعدادهای شاخصی است که مغفول مانده‌اند.

نماینده مردم شهرستان های دهلران، آبدانان، بدره و دره شهر یادآور شد: برای حوزه فرهنگ، هنر و رسانه اعتبارات ویژه از جمله اعطای وام ارزان قیمت و توجه به معیشت این قشر در نظر گرفته شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.