تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴

چرایی تغییر سیستم سلطنتی به جمهوری در انگلستان از طریق همه پرسی

چرایی تغییر سیستم سلطنتی به جمهوری در انگلستان از طریق همه پرسی
نگاه اقتصاد - یازدهمین نشست کمیته بین الملل خانه احزاب ایران با حضور اکثریت اعضاء و به دعوت از حزب سبز در محل این حزب برگزار شد.

بنابر این گزارش یازدهمین نشست کمیته بین‌الملل خانه احزاب ایران به دعوت از حزب سبز در محل این حزب برگزار شد.

در این نشست مهم‌ترین تحولات ایران و جهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به سفر رئیس جمهور به نیویورک جهت شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، درخواست برخی از نمایندگان گروه های سیاسی در انگلستان جهت تغییر سیستم سلطنتی این کشور به جمهوری از طریق همه پرسی، مسائل مربوط به تحولات سوریه، تبادل زندانیان فی مابین ایران و آمریکا و آزادسازی دارایی‌های به ناحق بلوکه شده کشورمان از این طریق و… اشاره کرد.

در ابتدای این نشست فرید شهاب؛ رئیس کمیته بین‌الملل خانه احزاب ایران ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ربیع الاول، همچنین با عرض تسلیت به مردم و دولت های لیبی و مغرب درپی بروز حوادث طوفان و زلزله اخیر و کشته شدن جمعی از مردم این کشور، با توجه به برگزاری هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در آمریکا نسبت به انفعال و در عین حال مواضع خنثی و در پاره‌ای مواقع جانبدارانه نسبت به قدرت‌های غربی انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: از آنجا که این سازمان برای دفاع از حقوق حقه تمامی مردمان دنیا به وجود آمده باید موضع‌گیری‌ها و جانبداری‌های آن نیز از سر عدالت و مساوات باشد نه اینکه هرجا گزارش کذبی دریافت شد بدون در نظر گرفتن جوانب واقع گرایانه نسبت به آن توجه شود و هر جا حقی از مردم ستم دیده و مظلوم ضایع شد بر اساس مصلحت از آن چشم پوشی گردد، لذا لزوم تغییر در ساختار این سازمان و روش های آن از مهمترین موارد اصلاحی می تواند باشد.

وی؛ سفر رئیس جمهور کشورمان به آمریکا و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل را جهت رساندن پیام عدالت خواهی و ظلم ستیزی ایران به گوش جهانیان عنوان کرد.

رئیس کمیته بین الملل خانه احزاب ایران؛ رویکرد اخیر برخی از نمایندگان گروه‌های سیاسی کشور انگلیس به تغییر سیستم سلطنتی به جمهوری را از جمله مواردی عنوان کرد که این روزها در این کشور مورد توجه است.

وی افزود: بدون شک برای کشوری همانند انگلستان که خود را همواره داعیه‌دار دموکراسی خواهی در جهان معرفی می‌کند، لازم است به ندای احزاب و گروه‌های فعال در این کشور درخصوص برگزاری رفراندوم و همه پرسی گوش فرا دهد.

فرید شهاب در ادامه با اشاره به تبادل زندانیان فی مابین ایران و آمریکا و آزاد‌سازی‌ پول‌های به ناحق بلوکه شده کشورمان گفت: دست بالای دستگاه دیپلماسی کشورمان در این دوره از مذاکرات که باعث ایجاد روندی موفقیت آمیز در این مسیر شد و ناراحتی برخی از سردمداران داخلی آمریکا که اعتراف نمودند این مسئله تصمیمات سختی را برایشان به دنبال داشته است، از جمله دستاوردهای دولت جناب آقای رئیسی و وزارت امور خارجه است که جای قدردانی دارد.

در ادامه حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی و دبیر کل حزب سبز که میزبانی یازدهمین نشست کمیته بین الملل احزاب را به عهده داشت نیز در این نشست ضمن خیر مقدم به حضار، برگزاری این جلسات را در جهت تقویت ارتباطات فی مابین احزاب مختلف و تداوم شور و نشاط حزبی از این طریق عنوان کرد.

وی در ادامه با توجه به اتفاقات مهمی که در عرصه‌های بین‌المللی از جمله کشورمان در حال وقوع است به ضرب الاجل ایران به اخراج گروه‌های معاند و شرور در مرزهای کردستان عراق اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: طی رایزنی‌های مقامات کشورمان با مقامات کردستان عراق این موضوع در حال انجام است و انتظار می‌رود این روند تا خروج تمامی تروریست‌ها از مرز دو کشور تداوم یابد.

دبیرکل حزب سبز در بحث سوریه و حوادث جدیدی که این روزها در این کشور در شرف انجام است گفت: گروه‌هایی که وابسته به ترکیه هستند با همکاری آمریکا اقداماتی را تشدید نمودند از طرفی تظاهرات ‌هایی نیز علیه بشار اسد به صورت هدایت شده در دست اقدام است و تلاش می‌شود مردم را با یکدیگر درگیر نمایند و در واقع کودتای مخملی به راه بیندازند.

وی افزود :تلاش ‌های صورت گرفته توسط بشار اسد و دولت سوریه در مسیر درستی دنبال می شود، از طرفی غرب ظاهراً پذیرفته است باید برای سرنگونی بشار اسد از تلاش نظامی دست بردارد، از سوی دیگر دولتمردان سوریه با برقراری ارتباط با عربستان و دیگر کشورهای اتحادیه عرب و… در حال توسعه روابط خویش با جهان هستند و سفر آینده بشار اسد به چین نیز گویای این حقیقت است.

ایشان اضافه کرد: دشمن اصلی و شماره یک کشور و مردم سوریه همچنان اسرائیل است و این تخاصم با حملات تجاوزکارانه به خاک سوریه در حال انجام است.

کنعانی مقدم؛ دخالت صهیونیست‌ها در موضوع آذربایجان و ارمنستان را نیز یکی دیگر از پیامدهای شرارت افکنی رژیم جعلی اسرائیل عنوان کرد.

گفتنی است در یازدهمین نشست کمیته بین المللی خانه احزاب هر یک از اعضاء به ارائه دیدگاه‌ها و نکته نظرات خویش پرداختند و همچنین درخصوص نحوه تعامل و ارتباط با احزاب سایر کشورها بحث و بررسی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.