تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

آغاز رزمایش رهروان شهدا در ایلام همزمان با هفته دفاع مقدس

آغاز رزمایش رهروان شهدا در ایلام همزمان با هفته دفاع مقدس
ایلام - فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) گفت: همزمان با سراسر کشور و به مناسبت هفته دفاع مقدس رزمایش رهروان شهدا در استان ایلام هم آغاز شد.

سردار «جمال شاکرمی» روز پنجشنبه در آیین رزمایش رهروان شهدا، اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس یک هزار و ۲۰۰ خانواده شهید دفاع مقدس از سوی مسئولان سپاه، بنیاد شهید و دیگر ادارات مورد بازدید و تفقد قرار می گیرند.

وی افزود: این رزمایش در استان به عنوان یک حرکت فرهنگی در منزل شهیدان علی و ایوب شیروانیان از شهدای رزمنده جنگ تحمیلی همزمان با سایر نقاط کشور آغاز شد و این ویژه برنامه در سراسر استان انجام می گیرد.

شاکرمی ادامه داد: رزمایش رهروان شهدا در واقع یک بهانه برای بررسی آخرین وضعیت خانواده های شهدا و رصد مشکلات آنها است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) یادآور شد: رزمایش رهروان شهدا در قالب یک هزار و ۹۰۰ ویژه برنامه دفاع مقدس برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این مراسم، گفت: شهدا زنده و آگاه به اوضاع جامعه ما هستند و حضور در بین خانواده های شهدا افتخار بزرگی برای مسئولان است.

حجت الاسلام والمسلمین «اله نور کریمی تبار» ادامه داد: ما نیازمند دعای خیر و شفاعت شهدا و البته مدیون خون آنها هستیم و باید هم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

جمعیت روحانیون استان در دوران جنگ تحمیلی ۶۵ نفر بود که ۱۲ نفر شهید، سه نفر اسیر و مابقی زخمی و مجروح شدند که بیانگر حضور ۱۰۰ درصدی طلاب استان در جنگ تحمیلی است و بیشترین جمعیت روحانیون ایثارگر کشور ( اعم از شهید، جانباز، رزمنده و آزاده) متعلق به استان ایلام است.

مناطق مسکونی استان ایلام بیش از ۳۰۰ بار مورد حمله هوایی رژیم بعث قرار گرفت و تا پایان جنگ تحمیلی و هنگام عملیات مرصاد در محاصره نیروهای عراقی بود.

شرهانی، نقطه ایثار، قلاویزان، سه راهی جندالله، قرارگاه بانروشان، کانال کمیل، قرارگاه شهید باقری، سنگر صدام، زمین فوتبال چوار، میمک و کوشک از جمله یادمان های دوران دفاع مقدس استان ایلام هستند.

طبق اسناد به جای مانده و متقن، جنگ تحمیلی در استان ایلام شروع و در همین استان هم خاتمه یافت./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.