تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳

معاون علمی، فناوری و دانش بنیان ریاست جمهوری:

بزرگترین دغدغه اساتید جوان دانشگاه، مسکن است

بزرگترین دغدغه اساتید جوان دانشگاه، مسکن است
تهران - معاون علمی، فناوری و دانش بنیان ریاست جمهوری مساله مسکن را بزرگترین دغدغه استادان جوان دانشگاه ها خواند و گفت: موتور مولد امید و انگیزه و نشاط در بین جوانان کشور، استادان دانشگاه هستند.

 

روح الله دهقانی فیروزآبادی عصر یکشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه استادسرای دانشگاه شریف گفت: دانشگاه شریف بهترین دانشگاه فنی و صنعتی کشور است. بهترین اساتید و دانشجویان کشور در حوزه صنعتی در این دانشگاه هستند که سرمایه های کشور هسند. معادن جواهر نیروی انسانی هستند که هرکدام میلیاردها ارزش دارند.

وی افزود: وضعیت حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه شریف اصلاً مناسب نیست. هیچ دفاعی در حقوق اساتید در دانشگاه وجود ندارد حتما باید فکری برای ترمیم حقوق اساتید با روش هایی مثل گرنت های پژوهشی شود.

معاون علمی ریاست جمهوری ادامه داد: بزرگترین مسئله و مشکل یک استاد جوان که می خواهد اثرآفرینی کند مسکن است. امیدواریم این حرکت دانشگاه شریف در این زمینه به کمک شهرداری تهران به نتیجه برسد تا چند سال اول تدریس استادان جوان که نیاز به حمایت دارند مسکن آنها تامین شود تا دغدغه مسکن نداشته باشند تا بتوانند اثرگذار باشند.

فیروزآبادی گفت: موتور مولد امید و انگیزه و نشاط در بین جوانان کشور استادان دانشگاه هستند اگر استادی حالش خوب باشد قطعاً این حال خوب به دانشجوی او هم منتقل خواهد شد اگر در استادی امید و انگیزه نباشد قطعاً نمی‌شود انتظار داشت دانشجویان ما هم آرامش داشته باشند، بنابراین ما به سهم خودمان تمام تلاشمان را می‌کنیم که به دانشگاه شریف و دانشگاه‌های دیگر در اینگونه پروژه ها کمک کنیم.

وی افزود: امیدوارم فردا که سال تحصیلی جدید است یک سال مبارک و پر انرژی باشد چرا که دوسال به دلیل کرونا دانشجویان ما دانشگاه ندیدند و سال گذشته هم که شرایط خاص داشتیم بنابراین امسال باید به اندازه چند سال گذشته برای امیدآفرینی و ایجاد روحیه نشاط و انگیزه تلاش کنیم.

آیین کلنگ زنی پروژه مجتمع مسکونی استادسرای دانشگاه صنعتی شریف عصر روز یکشنبه دوم مهرماه در شهرک دانشگاه صنعتی شریف واقع در منطقه ۲۲ با حضوری روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، خطیبی معاون امور اداری مالی و منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رسول جلیلی رییس دانشگاه شریف و علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه شریف برگزار شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.