تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

استمرار روحیه و فرهنگ دفاع مقدس رمز تداوم پیروزی و پیشرفت ملت ایران است

استمرار روحیه و فرهنگ دفاع مقدس رمز تداوم پیروزی و پیشرفت ملت ایران است
تهران - معاون پارلمانی رئیس‌جمهور استمرار روحیه حاکم بر دوران دفاع مقدس را عامل اصلی پیروزی و پیشرفت در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: دم مسیحایی امام راحل و روحیه ایمان و مقاومت و ایستادگی ملت ایران مهمترین عامل پیروزی در جنگ تحمیلی با دشمن تا دندان مسلح بود.

سید محمد حسینی روز سه شنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع مدیران و کارکنان معاونت پارلمانی افزود: امروز هم با همان روحیه می توان درعرصه‌های مختلف از جمله جهاد اقتصادی، جهاد علمی، جهاد سازندگی و آبادانی و جهاد تبیین موفق و سرافراز بود.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام اظهار داشت: ۴۳ سال از آغاز جنگ تحمیلی می گذرد و در این مدت تحولات فراوانی رخ داده، بعد از اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید غائله‌های گوناگونی را با سوءاستفاده از تابلوی قومیت‌ها و به نام خلق کرد، ترک، ترکمن، بلوچ و عرب در کشور به راه انداختند و وقتی راه به جایی نبردند، همسایه غربی را به حمله نظامی علیه کشورمان تحریک و تجهیز کردند.

حسینی گفت: دشمنان در حمله به ایران پیروزی خود را از نظر معادلات ظاهری درست محاسبه کرده بودند؛ چرا که کشور ۱۹ ماه پس از پیروزی انقلاب در شرایطی نبود که بتواند در مقابل حمله همه‌جانبه نظامی، ایستادگی کند ارتش از انسجام لازم برخوردار نبود و سپاه و بسیج در آغاز راه بودند و بنیه و آمادگی کافی را نداشتند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه خرمشهر و آبادان بخاطر موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های بندری و پالایشگاهی از اهمیت زیادی برای عراق برخوردار بود اما وقتی امام راحل در آبان ۵۹ فرمودند که حصر آبادان باید شکسته شود، با این دستور معادلات جنگ به هم خورد.

حسینی خاطرنشان کرد: زمان بنی‌صدر بخاطر کارشکنی‌هایی که انجام می شد ایجاد هماهنگی برای عملیات بین ارتش و سپاه امکان‌پذیر نبود؛ لذا در آن مقطع نه تنها موفقیتی نداشتیم بلکه اراضی زیادی را از دست دادیم اما وقتی بنی‌صدر کنار گذاشته شد نقطه عطفی در تاریخ جنگ به وجود آمد و هماهنگی ارتش و سپاه مبداء تحول راهبردی در جنگ شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های عملیات ثامن الائمه که منجر به شکست حصرآبادان شد، گفت: این عملیات در ۵ مهر ۱۳۶۰ پس از عزل بنی صدر با مشارکت و همکاری ارتش و سپاه انجام شد و پیروزی بزرگی را برای کشور رقم زد و باعث شادی و نشاط و امید در جامعه شد.

حسینی خاطرنشان کرد: اصل عملیات ثامن الائمه و عقب راندن دشمن ۴۸ ساعت طول کشید و کمتر از یک هفته پس از آن انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و مقام معظم رهبری به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش اظهار داشت: خداوند در قرآن وعده داده که اگر ملتی اهل صبر و استقامت و پایداری باشد نصرت و یاری الهی شامل حالش خواهد شد و همچنان که در زمان پیامبر اعظم در جنگ‌های مختلف از جمله جنگ بدر، یاری خداوند شامل حال مسلمانان شد، اگر امروز هم وظیفه خود را به‌ درستی انجام دهیم نصرت الهی نصیبمان خواهد شد که تاکنون موارد متعددی را در مقاطع مختلف انقلاب و دوران دفاع مقدس شاهد بوده‌ایم؛ لذا همچنان و برای همیشه باید روحیه و فرهنگ دفاع مقدس را که رمز پیروزی‌های ملت ایران است، حفظ و تقویت کنیم.

در این مراسم آقای اسماعیلی در سخنانی با تجلیل از روحیه ایستادگی و مقاومت ملت ایران گفت: ملت بزرگ ایران ۸ سال با تمام وجود در مقابل تمام دنیای کفر ایستادگی کرد و اجازه نداد که حتی یک وجب از خاک کشورمان در اختیار بیگانه و اجنبی قرار بگیرد.

همچنین در این مراسم سردار حاج‌باقری مسئول تخریب لشکر ثارالله کرمان در دوران دفاع مقدس و همرزم سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در سخنانی ضمن ذکر خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی و شهید سلیمانی گفت: صدام بعنوان دارنده پنجمین لشکر زرهی دنیا با ظرفیت ۱۲ لشکر زرهی مکانیزه، ۱۹۸ هزار نیروی پیاده، ۵ هزار تانک و ۴۰۰ فروند هواپیما با تحریک غربی‌ها به ایران حمله کرد و تصور داشت ظرف ۷۲ ساعت به تهران خواهد رسید اما فقط برای گرفتن خرمشهر ۳۴ روز تلاش کرد و سقوط خرمشهر هم به‌خاطر برتری نظامی صدام نبود بلکه علت آن خیانت بنی‌صدر بود که نه تنها دستور داده بود که از ورود بچه‌های سپاهی و بسیجی به منطقه جنگ جلوگیری شود بلکه به ارتش گفته بود که عقب‌نشینی کنند تا در فرصت دیگری بر دشمن چیره شوند!/ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.