تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵

سردار سلیمانی: شهدا مصداق بارز میهن‌پرستی و دفاع از کشور هستند

سردار سلیمانی: شهدا مصداق بارز میهن‌پرستی و دفاع از کشور هستند
اصفهان_ رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: میهن‌پرسی شعاردادن در فضای مجازی نیست، بلکه مصداق جان دادن شهدا و دفاع از خاک کشور است.

سردار غلامرضا سلیمانی روز پنج‌شنبه در آیین افتتاحیه کنگره ملی سرداران و ۲۴ هزار شهید استان اصفهان، ضمن گرامیداشت هفته وحدت و ولادت حضرت محمد(ص) و آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی استان اصفهان اظهار کرد: همه موفقیت‌های ما ریشه در فرهنگ دارد و ملت ایران با تمسک بر این فرهنگ ایثار و شهادت به فرموده رهبری می‌خواهد قله‌های جهانی را فتح کند.
وی تصریح کرد: ما از این فرهنگ فاصله و در حق شهدا کوتاهی کردیم، زیرا باید دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان معرفی می‌کردیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: میهن پرستان واقعی شهدا هستند و ما ۲۴ هزار شهید میهن‌پرست در استان اصفهان داریم درحالیکه همان مدعیان خارج‌نشین میهن‌پرستی در دوران جنگ، حاضر به دفاع نشده و فرزندان خود را از سربازی فراری و به خارج فرستاند.
سردار سلیمانی گفت: میهن‌پرسی یعنی برخی چندین فرزند خود را تقدیم انقلاب کرده و با تمسک به فرهنگ امام حسین(ع) توانستند موففیت‌هایی را به دست آورند.
وی ادامه داد: یک تصویر مردمی از رضاخان و پسرش در کنار مردم مشاهده نمی‌شود و اینجاست که رسالت ما برای دفاع مقدس آغاز می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: مشعشع‌ترین و پر افتخارترین دوره ملت بزرگ ایران در دوران معاصر دوران انقلاب است که به بزرگی آن نبوده و پیش از آن، از انقلاب اکتبر روسیه به عنوان بزرگترین رویداد انقلابی یاد می‌کردند.
سردار سلیمانی گفت: این انقلاب غیر قابل مقایسه با دیگر انقلاب‌های جهان است، زیرا اتقلاب مردمی ایران سرآغاز یک تحول بزرگ تاریخی در دوران معاصر بود، در دل این تحول نظام مبتنی بر مردم‌سالاری در یک کشوری با سابقه تمدنی پبروز و نظام مقدس جمهوری اسلامی مستقر شد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: نظام سلطه فارغ از آنچه فضل الهی است، با تمام توان خود این نظام را مورد هدف قرار داده زیرا قصد دارد نظام سلطه را مجدد به عرصه سیاسی و فکری کشور ایران تحمیل کند و در این راه قطار حرکت کرده را هدف قرار داده است.
وی اضافه کرد: برخی مدعیان وطن‌پرستی در فضای مجازی و رسانه‌هایی که از سوی بیگانگان حمایت می‌شود، ادعای ایران‌پرستی دارند ولی از کسانی که بزرگترین خیانت را به میهن کردند، حمایت می‌کنند.
سردار سلیمانی اظهار کرد: اگر بخواهیم آن دوران رضا خان پهلوی و پسرش را با دوران دفاع مقدس مقایسه کنیم خواهیم فهمید که در دو دوران پهلوی چقدر از خاک ایران با معاهده‌ها و قراردادهای ننگین از دست رفت.

وی تاکید کرد: هر جنگی به کشور ما تحمیل شد بخش هایی از کشور ما جدا شد و چندین قرارداد و معاهده همچون قرارداد پاریس و در دوره منحوس رضاخانی با واسطه‌گری آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها امضاء شد.
سلیمانی گفت: رضا خان در آن دوران ارتش ۲۵ هزار نفری را تربیت کرد اما در مقابل هیچ کدام از تجاوزات به خاک کشور ایستادگی نکرد تا آنکه قیام‌های مختلف مردمی همچون میرزاکوچک خان برای ایستادگی در مقابل نیروهای خارجی شکل گرفت.
وی یادآور شد: رضاخان و حکومت پهلوی در شهریور ۱۳۲۰ در مقابل ارتش متفقین و اشغال ۵ سال کشور هیچ مقاومتی نکرد و تصاویر و فیلم آن‌ها در آرشیو صدا و سیما موجود است.
سردار سلیمانی گفت: تاریخ آن دوران به نسل امروز درست منتقل نشده است و اگر رقابت کشور روسیه و انگیس نبود کشور ما هم هنوز آزاد نشده بود اما مدعیان میهن‌پرستی آن را باور ندارند.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه اصفهان در امر دفاع مقدس پیشتاز بوده است، بیان داشت: انتظار داریم به واسطه برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان نهایت سلیقه هنری و فرهنگی در کشور بکار گرفته و آغازگر تحول باشد.
سردار سلیمانی گفت: فضای مجازی باید بیان کننده ارزش‌ها و افتخارات بزرگ ما باشد و تمام ظرفیت‌های فرهنگی از جمله هیات‌های اندیشه‌ورز محتوای جذاب و جدید تولید و آن را در فضای مجازی منتشر کنند.

وی خطاب به مردم گفت: مشارکت کننده و جهادگر تببین باشید و برای این رویداد فرهنگی تلاش کنید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور اضافه کرد: اصفهان در دوران دفاع مقدس همچون نگینی بی مانند بر انگشتری ملت ایران شناخته شده بود و کارنامه اصفهان یک کارنامه قابل قبول بود، اما کنگره سرداران و شهدای اصفهان در ۳۰ سال گذشته یک بار برگزار شده است.
سردار سلیمانی بیان داشت: اصفهان اکنون ظرفیت‌های بیشتری در این دوره بخصوص برای جذب نسل جوانان در کنار افراد با تجربه و پیشکسوتان و نیز بازماندگان دوران دفاع مقدس دارد.

وی یادآور شد: این اجلاسیه دعوتی برای همه فعالان عرصه فرهنگی است و هنرمندان، دلسوزان، اندیشمندان، جوانان، سازندگان فیلم، کارگردانان، فیلنامه نویسان، بازیگران، نگارگران، موسیقی‌دانان و اهالی هنرهای دستی و تجسمی، سازندگان مستند تلویزونی، فعالان مجازی و اصحاب رسانه و مطبوعات و نیز کنش‌گران اجتماعی است تا در این رویداد فرهنگی مشارکت کنند.

سردار سلیمانی گفت: سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با استفاده از ظرفیت‌های موجود و نیز حمایت دفتر امام جمعه محترم اصفهان، علما و استاندار با فرماندهی، راهبری و سکانداری این حرکت بزرگ را برای فعالان فرهنگی رقم می‌زند.
وی بیان داشت: دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها، مدارس و مراکز علمی و فرهنگی از این فرصت استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان در دوران انقلاب و دوران هشت ساله دفاع مقدس، ۲۴ هزار و ۴۷۲ شهید، ۴۷ هزار و ۳۰۰ جانباز، سه هزار و ۵۰۰ آزاده و هزار و ۵۰۰ مفقودالاثر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.