تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

فضاپیمای «تیان جوئو-۲» از ماژول ایستگاه فضایی چین جدا شد

فضاپیمای «تیان جوئو-۲» از ماژول ایستگاه فضایی چین جدا شد
تهران - «دفتر مهندسی فضایی سرنشین‌دار چین» اعلام کرد، فضاپیمای باری تیان جوئو-۲ با انجام تمام وظایف برنامه ریزی شده در مرحله مونتاژ ایستگاه فضایی، ساعت ۱۵ و ۵۹ دقیقه دیروز به وقت پکن از ماژول اصلی ایستگاه فضایی جدا شد.

 

به گزارش ایرنا از رادیو بین المللی چین، فضاپیمای باری تیان جوئو-۲ اولین فضاپیمای باری چین است که در ۲۹ مه ۲۰۲۱ (۸ خرداد ۱۴۰۰) به مدار پرتاب شد و ۶.۸ تن تجهیزات را به ایستگاه فضایی ارسال کرد.

این گزارش حاکی است که در حال حاضر تیان جوئو-۲ در وضعیت خوبی قرار دارد و تحت شرایط کنترل شده دوباره وارد جو خواهد شد.

چینی‌ها با آرامش در حال پیش بردن یک به یک برنامه‌های فضایی خود هستند و حتی در سال ۲۰۲۱ بخش اصلی ایستگاه فضایی‌شان را نیز پرتاب کردند و اکنون نیز خبر دادند ایستگاه فضایی آنها به نام تیانگونگ پیش از پایان سال جاری میلادی تکمیل خواهد شد.

محققان این کشور گویا قصد رقابت جدی با اداره کل ملی هوانوردی و فضا آمریکا (ناسا) را دارند چرا که آنها نیز همانند ناسا برنامه‌های جدی برای کاوش ماه و مریخ در سر دارند.

گزارش ها حاکی است یکی از دلایلی که چین به ساخت ایستگاه فضایی خود روی آورده این است که چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به قدرت اصلی فضایی تبدیل شود تا با رقبای خود از جمله ایالات متحده، روسیه و آژانس فضایی اروپا همگام شود و پیشرفته‌ترین ایستگاه فضایی را که به دور زمین می‌چرخد، ​​ایجاد کند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.