تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

مهمانان جشنواره بین‌المللی خورشید از اماکن تاریخی مشهد دیدن کردند

مهمانان جشنواره بین‌المللی خورشید از اماکن تاریخی مشهد دیدن کردند
مشهد- بانوان رسانه‌های خارجی و مهمانان جشنواره بین‌المللی خورشید روز یکشنبه از اماکن تاریخی، علمی، گردشگری و زیرساختهای شهری مربوط به بانوان دیدن کردند.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی خورشید در حاشیه این بازدیدها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در آخرین روز حضور حدود ۱۰۰ بانوی خبرنگار خارجی در مشهد، بازدید از اماکن خاص این کلانشهر برنامه ریزی شد.

فاطمه سلیمی افزود: بر این اساس سه مسیر بازدید شامل بازار، اماکن تاریخی و زیرساختهای بانوان و فضاهای آموزشی مشخص و افراد بنا به علایق خود در این تورها حضور یافتند.

وی ادامه داد: بر این اساس بازدید از خانه های تاریخی مشهد، منزل پدر مقام معظم رهبری، بازار سرشور و بازار رضا، دانشگاه فردوسی، بوستان بانوان وکیل آباد و بوستان مادر و کودک انجام شده است.

به گفته وی، عصر امروز نیز مهمانان جشنواره بین المللی خورشید مشهد را به مقصد تهران ترک خواهند کرد.

غنای فرهنگی در نمادهای هویتی مشهد

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی خورشید خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف معرفی و نشان دادن چهره زن واقعی زن مسلمان ایرانی و زن مشهدی به عنوان نمونه ای از زن ایرانی به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری و با همکاری شهرداری مشهد برگزار شد.

سلیمی اضافه کرد: مهمانان خارجی حاضر در این جشنواره نمادهای هویتی شهر مشهد را غنی ارزیابی کرده و غنای فرهنگی در این شهر را قابل تامل دانستند.

وی اظهار امیدواری کرد: زنان فعال رسانه ای روایتگر واقعی چهره زن مسلمان و زن ایرانی در جهان باشند، زنی که در عرصه های مختلف جسورانه فعالیت می کند و زیستی پویا و عفیفانه دارد.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی خورشید خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد مسوولیت برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره را عهده دار بود و سایر امور نظیر برنامه سفر و هزینه رفت و برگشت مهمانان در تهران انجام شده است.

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری و شهرداری مشهد و با شعار “زنان روشنگری می‌کنند” به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید، برنامه ریزی شده است.

شیرین ابوعاقله (۳ آوریل ۱۹۷۱ – ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲) خبرنگار فلسطینی بود که به مدت ۲۵ سال در شبکه عربی زبان الجزیره فعالیت می‌کرد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌داد. در ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲ در حالیکه مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری بود مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و به دلیل اصابت گلوله به سر جان باخت.

بانوان رسانه ای خارجی عصر جمعه هفتم مهر ماه به منظور شرکت در جشنواره بین المللی خورشید، وارد فرودگاه مشهد شدند و تشرف به حرم مطهر رضوی، بازدید از صحن‌ها و بخش‌های مختلف حرم و بازدید از آرامگاه فردوسی و بیمارستان رضوی و حضور در نشست هم اندیشی نخبگان ملی و بین‌المللی از جمله برنامه‌های آنها در بدو ورود بود.

مراسم اختتامیه اختتامیه جشنواره بین‌المللی خورشید نیز عصر دیروز هشتم مهرماه با حضور ۱۰۰ نفر از بانوان خبرنگار ۴۰ کشور جهان در مشهد برگزار شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.