تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵

رئیس کل دادگستری: ۱۳ زندانی استان ایلام مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند

رئیس کل دادگستری: ۱۳ زندانی استان ایلام مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند
ایلام - رییس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه ۱۳ زندانی استان ایلام مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند، گفت: این افراد به مناسبت میلاد مسعود رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) فردا از زندان آزاد می شوند.

“عمران علیمحمدی” شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما، از بهره مندی ۱۳ زندانی این استان از عفو مقام معظم رهبری به مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول و فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع) خبر داد.

وی با بیان اینکه این عفو به درخواست رئیس قوه قضائیه و موافقت رهبر معظم انقلاب انجام شده است، افزود: این تعداد زندانی در استان ایلام فردا نامه آزادی خود را دریافت و همزمان با میلاد مسعود پیامبر اکرم(ص) به آغوش خانواده های خود بازخواهند گشت.

رییس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به اینکه افرادی که مشمول عفو مقام معظم رهبری شده اند پرونده آنان مربوط به دادگستری‌ها، محاکم عمومی و انقلاب و تعزیرات حکومتی بوده است، افزود: پرونده این افراد در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به داشتن شرایط استحقاق عفو، پس از تایید و ارسال ریاست قوه قضاییه به محضر مقام معظم رهبری، مورد عفو قرار گرفته اند.

علیمحمدی تصریح کرد: کمیسیون عفو و بخشودگی به طور مرتب هر ۱۵ روز یکبار در استان تشکیل می شود و افرادی که شرایط لازم را داشته باشند از طرف استان به قوه قضائیه اعلام می شوند که با تائید رییس قوه و موافقت مقام معظم رهبری در مناسبت های ملی و مذهبی مشمول عفو معظم له خواهند شد.

به گزارش ایرنا، ۲۲۸۴نفر که پرونده آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود، شرایط استحقاق عفو را داشتند که اسامی آنان پس از تایید و ارسال ریاست قوه قضاییه به محضر مقام معظم رهبری، مورد موافقت ایشان به مناسبت میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) قرار گرفت.

از این تعداد ۱۳ نفر زندانی استان ایلام مشمول عفو مقام معظم رهبری شده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.