تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

شرکت عشایر ایلام با ارائه ۱۴۰ محصول در نمایشگاه ملی “روستا و عشایر”

شرکت عشایر ایلام با ارائه ۱۴۰ محصول در نمایشگاه ملی “روستا و عشایر”
ایلام - سرپرست امور عشایر استان ایلام از حضور جامعه عشایری این استان در پنجمین نمایشگاه ملی معرفی و عرضه محصولات و توانمندی های روستاییان و عشایر با ارائه ۱۴۰ محصول خبر داد.

“محمدجواد خانزادی” روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: ۱۴۰ محصول عشایری استان ایلام در پنجمین نمایشگاه ملی محصولات و توانمندی های روستاییان و عشایر به بازدیدکنندگان عرضه می شود.

وی افزود: در این نمایشگاه جامعه عشایری استان ایلام با یک سیاه چادر و یک غرفه به معرفی و عرضه محصولات تولیدی خود در زمینه های مختلف می پردازند.

خانزادی یادآور شد: استان ایلام در حوزه صنایع دستی، سوغات محلی، خوراکی های بومی و سنتی، نواها و موسیقی های آیینی در این نمایشگاه شرکت کرده است.

سرپرست امور عشایر استان ایلام بیان کرد: انواع شیرینی و نان، نوشیدنی های محلی، گلیم، چیت، عسل، روغن، لبنیات و دیگر تولیدات خوراکی یا صنایع دستی عشایری در این نمایشگاه عرضه می شود.

وی یادآور شد: اجرای موسیقی و برنامه های آیینی محلی با سازهای سنتی از دیگر برنامه های غرفه استان ایلام است.

خانزادی تاکید کرد: در این نمایشگاه تمام محصولات تولیدی با برند عشایر استان عرضه می شود تا بازدیدکنندگان از طریق این برندها با محصولات استان ایلام بیشتر آشنا شوند.

سرپرست امور عشایر استان ایلام تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه های استان در پنجمین نمایشگاه ملی روستا و عشایر معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در حوزه عشایری استان به سرمایه گذاران است.

وی خاطرنشان کرد: بازاریابی و فروش، برندسازی و بسته بندی شکیل محصولات عشایری و جذب سرمایه گذار به عنوان حلقه های مفقوده اقتصاد عشایر استان ایلام به شمار می رود که با شرکت در نمایشگاه های مختلف این حوزه ها تقویت می شود.

به گزارش ایرنا، پنجمین نمایشگاه ملی معرفی و عرضه محصولات و توانمندی های روستاییان و عشایر با حضور استان های مختلف کشور از امروز تا ۱۸ مهرماه در محل مصلی امام خیمنی (ره) تهران به مناسبت هفته روستا و عشایر دایر شده است.

ساعت بازدید از این نمایشگاه همه روزه هشت صبح تا ۲۰:۳۰ شامگاه است.

ایلام به عنوان یکی از قطب های دامپروری دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام عشایری است.

استان ایلام دارای ۹ هزار خانوار عشایری با ۶۰ هزار نفر جمعیت بوده و یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در اختیار دارند.

۱۰ درصد از کل جمعیت استان را جامعه عشایری تشکیل داده است.

مناطق گرمسیری ایلام در ماه های سرد سال میزبان ۲ هزار راس از دام عشایر استان های کرمانشاه، لرستان و همدان است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.